סיטרואן ישראל הציגה את ה-C3 החדשה, המכונית שמחזירה את המותג לקטגורית הסופרמיני בארץ אחרי שנטשה אותו לפני כשנה. מבחינת היבואן היא גם אמורה להעניק למותג זריקת מרץ שתתבטא בגידול במכירות ושיפור בתדמית, ולהמשיך את מה שהתחיל הקקטוס. הדור הקודם ל-C3 היה אחראי לכ-20% ממכירות המותג באירופה, אך בארץ שיווקו הופסק בשל מכירות חלשות.
בניגוד למכוניות שפגשנו בהשקה, ה-C3 תגיע לארץ רק ברמות הגימור הגבוהות יותר, shine ו-shine pack, ורק בגרסה האוטומטית. מבחינת חטיבת הכח מדובר באותו שילוב מוכר של מנוע 1.2 ל' משולש צילינדרים ומוגדש עם 110 כ"ס ותיבה פלנטרית עם שישה הילוכים - בדיוק כמו שפגשנו בפיג'ו 208. צריכת הדלק הממוצעת היא 20.4 ק"מ/ל' (ציון 4 בדירוג הירוק).
 סיטרואן C3 בארץ
צילום: מנהל
ציוד עשיר
ה-C3 החדשה מציעה מראה מיוחד, שממשיך את הקו שהציב הקקטוס, שמלווה בשפע אפשרויות להתאמה אישית - גם בארץ. ניתן יהיה לבחור בין תשעה צבעים למרכב, שלושה לגג, שניים לעיטורי כריות המגן בצידי הרכב, ושני סוגי גימור לפנים. גם רשימת האבזור עשירה וכוללת ברמת הבסיס חישוקי "16 קלים, חלונות אחוריים כהים, בקרת אקלים, מולטימדיה מקורית עם צג מגע "7, בלוטות' וממשק אפל קארפליי, וחיישני חניה. בצד הבטיחותי יש התרעה על סטייה מהנתיב, קריאת תמרורים והתרעה על עייפות נהג. חבילת ה'פק' תוסיף חישוקי "17, מפתח חכם, זיהוי רכב בשטח מת ומצלמה אחורית. גרסה זו תוסיף גם אביזר ייחודי, מצלמת דרך שיכולה להעביר תמונות או סרטים לסלולארי (דרך אפליקציה) הן באופן יזום והן כתיעוד לתאונה למשל. בעתיד הלא רחוק תקבל המכונית גם בלימה אוטונומית. במבחני היורואנקאפ נבחנה המכונית עם אבזור הבטיחות שמגיע ארצה, וקיבלה ציון של ארבעה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק החדש.
 סיטרואן C3 בארץ
צילום: מנהל

ה-C3 מקבלת אחריות יצרן לחמש שנים או 120,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים, ותעלה 95,000 שקלים ברמת השיין כשחבילת הפק תוסיף 5000 שקלים. בתקופת ההשקה יימכרו הדגמים ב-90,000 וב-96,000 שקלים, בהתאמה.

יומרות גבוהות
דני שביט, מנכ"ל לובינסקי, מצפה למכירות של כמה אלפי מכוניות עם שאיפה להתברג בצמרת קטגוריית הסופרמיני. מבחינתו הבעיה הגדולה כרגע תהיה להבטיח הגעת כמות מספקת של מכוניות מהיצרן. לטענתו מכונית זו היא יריית הפתיחה במסע לשיפור התדמית, המעמד והמכירות של סיטרואן בארץ, ולכן היא גם הראשונה במותג שכוללת את האחריות המורחבת. הכוונה היא להביא אחריות זו לשלל מותגי היצרן. שביט מציין את השאיפה של סיטרואן לחדור השנה לרשימת עשרת המותגים הנמכרים ביותר בארץ, וה-C3 היא כלי חשוב להשגת המטרה הזו. לפי שביט עד שנת 2021 יטפסו מכירות המותג בארץ ב-33%.
הדרך להשגת המטרה כוללת עוד שתי תוספות חשובות להיצע: בחודשים הקרובים אמורה להצטרף למבחר גרסה אוטומטית של הקקטוס, שתגדיל משמעותית את קהל היעד הרלוונטי של המכונית המעניינת הזו; ובסוף השנה או תחילת השנה הבאה יחל שיווק רכב פנאי קטן חדש, שקדימון לו ראינו בז'נבה החודש.
 סיטרואן C3 בארץ
צילום: מנהל