יצרנית הרכב הסינית טקרולס (Techrules) חשפה מכונית על חדשה - והיא מיועדת לייצור. קוראים לה רן (Ren), ויש לה עד שישה מנועים חשמליים וטורבינה מתודלקת בסולר לטעינת המצברים. הביצועים? 2.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של למעלה מ-320 קמ"ש.
על-פי נציגי היצרנית בתערוכת ז'נבה, שם הרן עורכת הופעת בכורה עולמית במפרט ייצור, המכונית תוכננה ויוצרה כולה בטורינו, איטליה (מלבד הטורבינות). על העיצוב חתומים ג'ורג'טו ופבריציו ג'וג'ארו (איטלדיזיין), ואילו בתא הנוסעים סייעה לעיצוב חברת אופנת העילית האיטלקית PT (פנטלוני טורינו).
למכונית יוצאת הדופן חופה דמויית מטוס קרב, עם מושב נהג במרכז ולצדדיו-מאחוריו מקום לשני נוסעים נוספים. בעל הרכב יכול לבחור בין חופה בודדת לנהג בלבד (לשימוש במסלול מרוצים) או חופה משולשת לנהג ושני נוסעים או מטען. את החופות ניתן להחליף לבד, והרן גם מציעה אפשרות לנסיעה ללא חופה - אם כי רק במהירויות נמוכות, כך על-פי טקרולס.
הטכנולוגיה שולטת: טקרולס רן מוכנה לייצור
צילום: מנהל
אחרי שמסיימים להתלהב מהעיצוב, מבט למפרט הטכני מגלה שהייחוד לא הסתיים שם: את הרן ניתן להזמין במספר מפרטים טכניים, לכולם מצברי ליתיום-יון ושילוב בין מנועים חשמליים לטורבינה מתודלקת סולר (אם כי בטקרולס מציינים שניתן לתדלקה גם בדלקים אחרים). גרסת הבסיס מציעה שני מנועים חשמליים עם 435 כ"ס, מעליה גרסת ארבעה מנועים עם 870 כ"ס ו-156 קג"מ, ולמי שכל זה לא מספיק ניתן להזמין גרסת 1,305 כ"ס ו-238 קג"מ(!), תודות לשישה מנועים חשמליים - שניים מלפנים וארבעה מאחור.
הטכנולוגיה שולטת: טקרולס רן מוכנה לייצור
צילום: מנהל
גם ערכות המצברים (14, 25 או 34 קילוואט-שעה) והטורבינה יוצעו במספר מפרטים ובהתאם הביצועים וטווח הנסיעה, שבגרסת העל יעמוד על 200 ק"מ חשמליים ו-1,170 בסך הכל בסיוע הטורביה - מה שמקנה למכונית תצרוכת סולר של 13.3 ק"מ לליטר לפי היצרנית. בטקרולס מציינים עם זאת כי טווח הנסיעה בנהיגה רגועה יכול להגיע גם ל-2,000 ק"מ (משולב חשמל-סולר).
הטכנולוגיה שולטת: טקרולס רן מוכנה לייצור
צילום: מנהל
את המצברים ניתן להטעין, מלבד בסיוע הטורבינה, גם משקע ביתי או בטעינה מהירה, אז נדרשות 15 דקות בלבד לטעינת 80% מהקיבולת. למכונית החדשה אורך של 469 ס"מ, רוחב של 205 ס"מ, גובה של 120 ס"מ ובסיס גלגלים של 273.5 ס"מ. משקלה העצמי עומד על 1,630 ק"ג.
בשלב זה לא נמסר מתי בדיוק תחל מסירת מכוניות ראשונות, ומה יהיה מחירן. בהתחשב בטכנולוגיה האקזוטית ובייצור המצומצם, ניתן להעריך שזה לא יהיה זול.