רנו פרודרייב צ'אלנג' 2016 – יש זוכה - אוטו

רנו פרודרייב צ'אלנג' 2016 – יש זוכה

ביום שישי נערך הגמר של תחרות הג'ימקנה של פרודרייב - ויש אלוף

לפני חצי שנה יצאה לדרך תחרות הג'ימקנה 'רנו פרודרייב צ'אלנג' 2016' – אותה הפיקה חברת פרודרייב של ראם סמואל וגידי קרונין, בשיתוף פעולה עם מותג רנו. בשישי האחרון (3.3) הגיעה התחרות לסיומה באירוע הגמר – ולא רק שיש זוכה מאושר, אלא יש גם הכרזה על תחרות נוספת ל-2017.
מתוך 2367 המשתתפים שהתחרו בחודשים האחרונים, רק 25 משתתפים הגיעו לאירוע הסוגר של התחרות - אירוע שנערך במגרש החנייה של אצטדיון המושבה בפתח תקווה, שהפך למספר שעות למסלול נהיגה מאתגר בעזרתם האדיבה של קונוסים. המנצח בגמר ייקח את הפרס הגדול – רנו קליאו 1.2 ל' טורבו אוטומטית (רובוטית דו-מצמדית), בשווי של 100,000 שקלים עבור אחת חדשה. אך מכונית הפרס איננה חדשה - אלא אחת מתוך שלוש המכוניות ששירתו את המשתתפים במהלך התחרות, עם כ-8500 קילומטרים על השעון. הקוילאוברים של KW, המותקנים כרגע על הרכב, יישארו במחסן.
בתדרוך המקדים הוסבר כי האירוע מתחלק לשלושה חלקים – רבע גמר, חצי גמר וגמר. דירוג הביצועים של כל משתתף מבוסס על ציון, המשקלל מספר פרמטרים – זמן, דיוק בבלימה בעצירה, פגיעה בקונוסים ותפעול חוקי של הרכב (כמו, למשל, שימוש בבלם יד). ברבע הגמר, בו משתתפים כל 25 הנהגים, כל מתמודד נדרש לבצע שלוש הקפות היכרות של המסלול, ולאחר מכן שלוש הקפות מדודות. אל השלב הבא יעלו 12 משתתפים, שהתחרו במסלול שונה - ארוך ומאתגר יותר מהקודם – כשכאן הם נדרשו לבצע שתי הקפות, והזמן שלהם יחושב כממוצע שתי המדידות. ששת המתחרים בעלי הציון הטוב ביותר הם אלו שיעלו לגמר, וכאן ינופה בכל מקצה המתמודד האיטי ביותר, עד שתישאר שלישיית גמר.
האווירה במסלול הייתה ספורטיבית ומתורבתת למדי. המשתתפים אמנם נחושים להשיג דירוג גבוה ככל האפשר, והתחרותיות ניכרת - אולם האווירה חברית ונעימה. יפה היה לראות כי התחרות בנויה באופן כזה שמעניק הזדמנות שווה ותקווה לכל המשתתפים, גם ברגעים שבהם נדמה שיש מתמודד 'חזק' על המסלול; כך, למשל, מי שהיה הנהג המהיר ביותר במקצה הראשון - אדר מלמד, מתחרה מוכר בסצנת הספורט המוטורי הישראלי, שמאחוריו ניצחון בראלי בקעת הירדן ב-2014 – לא הצליח להעפיל לשישיית הגמר.
מימין גידי קרונין שותפו של ראם סמואל עם הזוכה מיכאל בר ענת מילוסלבסקי וראם
לאחר ארבע שעות, הוכרזה שישיית העולים לגמר. זה הזמן שלהם ליישם את כל הניסיון והידע שצברו במקצי האימונים ובשלבים השונים, והם אכן הפגינו שליטה מרשימה במכוניות. מי שאינו נוהג, מתמודדים בגמר ואלו שנשרו בדרך כאחד, צופים בתשומת לב מעירים ומחמיאים לנהיגה של הקולגות.
חריקת בלמים, השעון עוצר. אחרי כל התאוצות, הבלימות והפניות – הגיע הרגע להכריז על הזוכה. המכוניות סודרו ושלישיית הגמר התאספה לידן, ביחד עם ראם, גידי וענת מילוסלבנסקי - מנכ"לית רנו ישראל, שתעניק את המפתחות לזוכה המאושר. זהו לא איציק כדורי (69:287 שניות) שהגיע למקום השלישי, וגם לא טל אלשטיין (68:614 שניות) שהגיע למקום השני - אלא מיכאל בר (67:175 שניות) שהגיע למקום הראשון. בר, בן 31 מראשל"צ – הוא זה שחזר הביתה עם הרבה כבוד וכתמים של שמפניה על החולצה - וכמובן, מפתחות לקליאו משומשת (קלות, מרופא).
ומה הלאה? מי שרוצה לנסות את כוחו גם כן מוזמן להירשם לתחרות הבאה - שתחל בעוד חודש (אפריל) ותסתיים בנובמבר.





     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות