קטגוריה: פנאי קומפקטי
 
גרסה: 1.5 ל' טורבו, אוט', הנעה קדמית; רמת גימור LT
 
מתחרים בולטים: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, מאזדה  CX-5, פורד קוגה, פיג'ו 3008
 
מחיר הגרסה הנבחנת: 160,000 שקלים
 
שברולט אקווינוקס הגיע אלינו בשלהי הדור השני שלו ושווק "מתחת לרדאר", כמעט בלי פרסום ובלי שיהיה רכב לנסיעת מבחן. עכשיו, עם הגעת הדור החדש, החשאיות ננטשה – הרכב הושק, יחד עם הטראוורס, ברוב הדר ורכב מבחן סופק מיד. מידות מעט קטנות יותר משל הדור הקודם ממקמות אותו בצורה מובהקת יותר מול רכבי הפנאי הקומפקטיים (הקודם היה כמעט בגודל של כלים כמו קיה סורנטו ויונדאי סנטה-פה), וכך גם המנוע המוגדש החדש, בנפח 1.5 ל'. האקווינוקס מתמודד מול רבי מכר כמו קיה ספורטאז' (הרכב הכי נמכר בישראל ב-2016, והשני במכירות ב-2017 נכון לכתיבת שורות אלו), יונדאי טוסון ו-מאזדה CX-5. גלית עיני, סמנכל"ית השיווק והמכירות של UMI, הצהירה בהשקה שהם מכוונים להיות בחמישייה הפותחת של הסגמנט.
 
אקווינוקס מגיע, כאמור, עם מנוע אחד, ובשתי רמות גימור. רמת האבזור הבסיסית עולה 150,000 שקלים ורמת אבזור LT, כמו רכב המבחן, עולה 160,000 שקלים.
 
שברולט אקווינוקס – מבחן דרכים (1.5 ל' טורבו, אוט')
צילום: תומר פדר 
 
עיצוב ונראות
האקווינוקס החדש מציע עיצוב מודרני ונאה למדי, לפחות מרוב הזוויות, אך חסרה לו מעט קשיחות "שטח". מלפנים בולט הגריל עצום הממדים, ומכסה מנוע רב קימורים וקו מותניים גלי מהצד נותנים מראה מודרני. מאחור המראה רבוע משהו, וחלק מהבוחנים ציינו שהעיצוב מזכיר להם יותר מיניוואן מאשר רכב פנאי. כך או כך, יש לו נוכחות, גם בזכות היותו גדול למדי (גם אם הוא קטן מהדור היוצא) – עם נתון אורך של 465 ס"מ הוא ארוך ב-17 ס"מ מספורטאז'. למראה תורמים גם חישוקי "17 נאים.
 
פנים הרכב
תא הנוסעים עוטה שחור על שחור, כמעט בלי נגיעות כרום או גוון בהיר. אפילו המושבים, שאינם שחורים, כהים. בולט במרכז תא הנוסעים מסך מגע נאה בגודל "8 עם מצלמה אחורית, דיבורית מקורית ואפל קארפליי (יש גם אנדרואיד אוטו, אבל עקרונית אפליקציה זו אינה זמינה בארץ). מסך מידע נוסף, בגודל "4.2, ממוקם בלוח המחוונים. צמד המסכים מעניקים לתא מגע של מודרניות ו"שוברים" מעט את השחור.
 
איכות החומרים לא מרשימה – במרבית המקומות פוגשים פלסטיק פשוט, והיד נתקלת בלא מעט חלקים בעלי שפה חדה, כולל במחזיקי הכוסות. איכות ההרכבה לא מצטיינת גם היא, ופה ושם ניתן למצוא מרווחים מוגזמים בין חלקים או חלקים שזזים תחת לחץ. קולות רשרוש שעלו מהדשבורד, בשני כלי רכב שונים בהם נהגנו, השלימו תמונה לא מבריקה.  
 
שברולט אקווינוקס – מבחן דרכים (1.5 ל' טורבו, אוט')
צילום: תומר פדר 
 
תא הנוסעים של האקווינוקס שולף אס בתחום המרחב לנוסעים. מלפנים תמצאו מרווח שופע בכל המדדים ותנוחת ישיבה גבוהה. המושב נוח ובעל צדדים מוגבהים המעניקים תמיכה צידית יוצאת דופן. המושב האחורי מרשים עוד יותר ומציע מרווח ברכיים מצוין וגם מרווח ראש טוב מאוד. נציין לטובה את הרצפה השטוחה ואת פתחי המיזוג מאחור, לצד 2 שקעי USB להטענה ושקע 120 וולט. כמקובל, המושב האמצעי צר יותר, והמשענת שלו נוקשה.
 
תא המטען מציע, לפי המפרט, נפח גדול מהמקובל, אך במציאות נראה שמדובר בנתון אופטימי והנפח האמיתי קרוב יותר למקובל בקטגוריה. רצפת תא המטען גבוהה. 
 
רמת האבזור LS כוללת פתחי מיזוג מאחור, ביטול רעשים אקטיבי, מסך מגע "7, בקרת שיוט וכניסה והתנעה ללא מפתח. ה-LT שנבחנה מוסיפה בקרת אקלים מפוצלת, מסך "8 במרכז ו-"4.2 בלוח המחוונים, הגה מצופה עור, כיסוי תא מטען (כן – אין כיסוי בגרסת הבסיס! מוזר), שקעי USB נוספים, שקע AUX, מושב נהג חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, התנעה מרחוק (שימושי להפליא בקיץ), שמשות כהות, פנסי קסנון, מראות בצבע הרכב ופסי כרום בצד. כל זה בתמורה לתוספת של עשרת אלפים שקלים.
 
נוחות
 האקווינוקס מציע נוחות נסיעה שנעה בין 'בסדר' ל'טעונת שיפור'. הוא לא חובט, אבל לרוב גם לא תתפעלו מנוחות הנסיעה שלו. הוא מתקשה על שיבושים קטנים, בעיר ומחוץ לה, והם מורגשים מדי בתא הנוסעים. הספיגה של גלים בכביש המהיר טובה, וטלאי אספלט וחיבורי סלילה נספגים בצורה בינונית. 
 
שברולט אקווינוקס – מבחן דרכים (1.5 ל' טורבו, אוט')
צילום: תומר פדר 
 
בנסיעה איטית על שבילים הרכב מקפץ ומנער בצורה לא נעימה. כשהמהירות עולה הספיגה משתפרת ונוחות הנסיעה סבירה. בכל מקרה, עם הנעה קדמית בלבד  אל תתכננו על משהו נועז יותר מטיול שבילים רגוע.
 
האקווינוקס מציע כסטנדרט מערכת לביטול רעשים בנסיעה, פריט יוצא דופן בקטגוריה. אלא שלא תמיד היא מצליחה לבצע את עבודתה ביעילות, כך שלפעמים הרכב מציע שקט מופתי, ולפעמים נשמעים רעשי כביש בתא הנוסעים. רעשי הרוח נוכחים ברמה ממוצעת במרבית הזמן.
 
התנהגות ובטיחות
האקווינוקס מציע התנהגות כביש בטוחה וברורה. הוא מפתיע לטובה עם זוויות גלגול מתונות ובלמים טובים. אבל ההגה מעורפל וחסר לו מעט דיוק ומשקל.
 
בצד הבטיחות תמצאו את מערכת ה-Teen Driver, שמאפשרת להגביל את מהירות הרכב, את עוצמת השמע, וגם תספק להורה הדואג נתונים, כגון מהירות נסיעה, על הנהיגה של היורש. מערכת נוספת (רק ברמת LT) מזכירה לא לשכוח ילד במושב האחורי, שנדרכת כאשר פתחתם את הדלת האחורית. שתיהן מערכות נחמדות, אבל אנחנו היינו מעדיפים לראות לצידן מערכות בטיחות מתקדמות מהסוג שיכול למנוע תאונה, כגון מערכת בלימה אוטונומית או תיקון סטיה מנתיב. מערכות שמוצעות ברבים מהמתחרים – אך לא באקווינוקס. כאן צריך להסתפק במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.  
 
שברולט אקווינוקס – מבחן דרכים (1.5 ל' טורבו, אוט')
צילום: תומר פדר 
 
מנוע וביצועים
לאקווינוקס מנוע 1.5 ל' טורבו המספק 170 כ"ס (או 173 כ"ס, תלוי בתקן) ו-28 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה.  המנוע מציע כח זמין כבר מסל"ד נמוך (למעט השהיה קלה בזינוק מעמידה), והקמש"ים נצברים בקלות וללא מאמץ. המומנט הזמין גם מדגיש כי מדובר ברכב הנעה קדמית, עם לוחמת מומנט מורגשת בכל האצה חזקה. המנוע יכול להישמע לעיתים מעט עסוק מדי, ולא נשמע הכי מרוצה בסל"ד גבוה – אך אין באמת סיבה להגיע לשם. המנוע לא מתגמל בתוספת תאוצה משמעותית אם דוחקים אותו לעבר הקו האדום.
 
תיבת ההילוכים עובדת טוב בדרך כלל, אם כי לפעמים התגובה לקיק-דאון מעט איטית. התפעול הידני, דרך כפתור בראש ידית ההילוכים, לא ממש נוח. בכל הקשור לדלק, בשיוט לא לגמרי נינוח רשמנו צריכת דלק של 14.5 ק"מ/ל' ובימי המבחן שכללו קטעים מאומצים נרשם ממוצע טוב של 10.5 ק"מ/ל'. בסה"כ מדובר ביחידת הנעה טובה, שמבחינת הביצועים רושמת יתרון על המתחרות האטמוספריות.
 
 
סיכום
שברולט אקווינוקס החדש הוא רכב טוב – גם אם לא מושלם. בצד הזכות הוא מרווח מאוד, שקט למדי, מאובזר היטב (ברמת האבזור LT) ויחידת הנעה טובה וחסכונית.
 מצד החובה איכות החומרים וההרכבה בתא הנוסעים נמוכה ביחס למקובל בקטגוריה, וההיעדר של מערכות בטיחות מתקדמות.
 
שברולט אקווינוקס – מבחן דרכים (1.5 ל' טורבו, אוט')
צילום: תומר פדר