במדינות מתוקנות, נהוג מאוד להשיק מכוניות ספורטיביות על מסלול. אבל לנו, כאן בארץ הקודש, אין ממש מסלול מתאים למשימות שכאלו. לכן גם כאשר היבואנים נורא רצו, הם נאלצו להסתפק בכל מיני חלופות לא ממש מספקות כמו מגרשי חניה גדולים או המסלול המהיר לאורך כביש 1. או ליתר דיוק, צריך להגיד "לא היה", כי אתמול נערכה בישראל ההשקה הראשונה של מכונית חדשה על מסלול מירוץ. אודי השיקה במסלול בערד את ה-RS5 החדשה ואת ה-RS3 המעודכנת (שמגיעה הפעם גם בגרסת סדאן, ולא רק האצ'בק).

על המסלול עם אודי

 
לצורך העניין נרתם גם היצרן עצמו, והאירוע תוכנן תחת מטריית אנשי "AUDI Driving Experience" של היצרן – לא לפני שהמסלול נבדק בקפידה ונמצא כשיר למשימה, למרות שבנייתו עדיין לא הושלמה סופית (חסרים חלק מגדרות הבטיחות, וגם גדות מוגבהות בפניות).

על המסלול עם אודי

 
על המסלול בערד, תחת עננים אפורים ומאיימים עמדו בשורה כלות השמחה – מספר מכוניות RS3, עם או בלי ישבן בולט, וכמה RS5, ואפילו RS6 אחת שבאה לתת תמיכה מוראלית לאחיות הצעירות.  כולן זמינות לנהיגה לנו העיתונאים – ואחרינו גם ללקוחות הנבחרים שהוזמנו להשתתף באירוע, שימשך שלושה ימים. ללא ספק, צ'מפיון לקחה את העניין מאוד ברצינות, עם השקעה אדירה של כסף ומאמץ, ועל זה מגיע לאנשי היבואן כל הכבוד.

על המסלול עם אודי

 
על ה-RS3 המעודכנת וה-RS5 כבר סיפרנו לכם בפירוט בידיעות נפרדות – מנוע חדש עם 400 כ"ס (שיא קטגוריה) בראשונה, רכב חדש עם מנוע חדש (2.9 ל', 450 כ"ס) בשניה – ואין מה להוסיף. לצערי, הנהיגה באירוע – בשיירה שמובלת על ידי מדריך גרמני, בקצב נאה אך כזה שרחוק מהמגבלות – לא ממש מאפשרת להוסיף הרבה על מה שכתבנו אז. מה כן אפשר היה ללמוד מההתנסות הקצרה? שבשתי המכוניות המפלטים נובחים בצליל שברור שהשקיעו בו מחשבה, ומנוע חמשת הצילינדרים של ה-RS3 מייצר את הצליל הלא לגמרי מאוזן האופייני לצורה זו; שמערכות הבלימה האוטונומית עובדות (וזה כמובן מעצבן במסלול); שהטרן-אין טוב בשתי המכוניות, אבל הבדל הגודל בין ה-RS3 ל-RS5 בהחלט מורגש, לפחות בתנאי המסלול הזה; שלהגאים משקל ודיוק טובים, לפחות במצב "דיינמיק" בו נהגנו על המסלול, אבל קשה להעיד על תקשורת – המהירויות והעומסים לא דגדגו את יכולת המכוניות. לא באמת. אין גם מה לדבר על נוחות בגלל האספלט האיכותי של המסלול החדש בערד, שגם סיפק שפע אחיזה, למרות האבק (ואחר כך הגשם הקל).
 
והערה אחת – כיוון מושב ידני במכונית של יותר מארבע מאות אלף שקלים (ה-RS3)? ברצינות?

על המסלול עם אודי

 
האם ה-RS3 נפטרה מהנטייה לתת-היגוי במגבלות? האם מנוע הטורבו ב-RS5 יצליח לספק מידיות תגובה דומה לשל ה-V8 הנפלא של הדור הקודם (הלוואי, אבל אנחנו בספק)? כדי לקבל תשובות לשאלות הללו, נצטרך לחכות (בקוצר רוח) למבחן כדת משה וישראל שיגיע בקרוב. אנחנו מקווים.