אופל אינסיגניה החדשה הושקה היום (ג') בישראל. המשפחתית הגדולה כעת ארוכה, רחבה ונמוכה מקודמתה, ומציגה את התפתחות העיצוב של המותג. האינסיגניה המקורית הייתה בין הדגמים שסימנו בתחילת 2011 את חזרת אופל לשוק המקומי, לאחר העברת זיכיון הייבוא מ-UMI לחברת שלמה.
כעת יוצא לדרך הדור השני והמרשים למראה, שמבוסס על פלטפורמת "אפסילון 2" של קונצרן ג'נרל מוטורס, בעל הבית הקודם של אופל (כיום בבעלות קונצרן PSA). עם אורך של 490 ס"מ, היא ארוכה ב-5.7 ס"מ מקודמתה, בעוד בסיס הגלגלים צמח בכמעט תשעה ס"מ ל-283. האינסיגניה חולקת בסיס עם שברולט מאליבו וגם חטיבת הכוח העיקרית דומה - מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית.

המנועים
האינסיגניה תוצע בישראל עם שני מנועים ובארבע רמות גימור. המנוע הבסיסי בהיצע יהיה כאמור ה-1.5 ליטר (165 כ"ס ו-25.5 קג"מ ב-2,000 סל"ד), שמאפשר האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.4 שניות. לגרסה החזקה מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר שמייצר 260 כ"ס ו-40.8 קג"מ ב-2,500 סל"ד (7.3 שניות ל-100 קמ"ש). מנוע זה ישודך לתיבת שמונה הילוכים והנעה כפולה. הציון הירוק נקבע על 9 ו-15 בהתאמה.
אופל אינסיגניה בישראל - מ-170,000 שקל
צילום: מנהל
מנכ"ל אופל, חזי שייב, סיפר באירוע ההשקה על השאיפה להביא מעתה את כל דגמי אופל החדשים עם מירב הציוד הבטיחותי האפשרי - תולדה גם של תקנת משרד התחבורה שנכנסת לתוקף מינואר 2018, לפיה חובה לשווק כל מכונית חדשה עם מערכת התרעה. וכך האינסיגניה מוצעת כבר בגרסת הבסיס (אנג'וי, Enjoy) עם בלימת חירום אוטונומית (מלאה מ-40 קמ"ש, הכנה וסיוע מ-80 קמ"ש) והתרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי. רמת הגימור אינוביישן (Innovation) מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית, בעוד שהאינוביישן פרימיום (Premium) מציעה גם הצגת תמרורים בלוח המחוונים וניטור שטחים מתים.
המחירים
באופל מבטיחים אבזור מכובד כבר מגרסת הבסיס, במטרה לצמצם את הצורך בהתקנות מקומיות. דגם ה-1.5 אנג'וי לדוגמה עולה 170,000 שקל, ומציע חישוקי "17 קלים, מפתח חכם, מערך אינטלינק (מולטימדיה) עם מסך "8, מצלמת נסיעה לאחור ותאימות לממשק אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. בנוסף תקבלו חיישני חנייה היקפיים, טעינה אלחוטית לטלפון חכם ובקרת אקלים מפוצלת כולל שליטה ליושבים מאחור.
אופל אינסיגניה בישראל - מ-170,000 שקל
צילום: מנהל
רמת אינוביישן (190,000 שקל עם מנוע 1.5 ו-240,000 לגרסת 2.0 ליטר) מוסיפה חישוקי "18, ריפודי עור, תאורת אווירה ועוד. אינוביישן פרימיום (210,000 שקל) כוללת חלון גג, תצוגה עילית, מערכת חנייה אוטומטית ובגרסת ה-2.0 ליטר (250,000 שקל), גם מערכת שמע משודרגת עם רמקולים של בוז, בחירת מצבי נהיגה, בולמים מתכווננים ובלמים של ברמבו.
גרסת ה-OPC Line שתוצע רק עם מנוע ה-2.0 ליטר (290,000 שקל), מוסיפה קוסמטיקה חיצונית לטובת מראה אגרסיבי יותר, חישוקי "20, מצלמות היקפיות, תאורת לד אדפטיבית עם מעבר אוטומטי מאורות דרך (גבוהים) למעבר (רגילים) למניעת סינוור, עור איכותי יותר ואפשרות לעיסוי במושבים ועוד.
אופל אינסיגניה בישראל - מ-170,000 שקל
צילום: מנהל
בתקופת ההשקה גרסת ה-1.5 אינוביישן תוצע ב-185,000 שקל והפרימיום ב-200,000 (הנחה של 5,000 ו-10,000 שקל בהתאמה). הנחה בגובה 10,000 שקל תוצע גם עבור גרסת ה-2.0 ל' אינוביישן פרמיום (240,000 שקל).
לפי שייב, ביבואנית נבחנת האפשרות לשווק בעתיד את גרסת הדיזל, שבדור הקודם הוצעה למוניות. כן נשקל שיווק גרסת הקאנטרי טורר (Country Tourer) עם איפור השטח, שמבוססת על דגם הסטיישן.

היומרות
בשלמה לא מצפים לכמות מכירות גדולה, אבל שואפים שהאינסיגניה תגדיל את נתח השוק של אופל בקרב לקוחות פרטיים, תוך שיפור דימוי המותג. האינסיגניה, שנכנסת לקטגוריה שנמצאת בנסיגת מכירות בישראל בגלל מעבר לרכבי פנאי, אמורה לשמש כמקדמת תדמית למותג כולו.
אופל אינסיגניה בישראל - מ-170,000 שקל
צילום: מנהל
אופל אינסיגניה קאנטרי טורר. אולי, בהמשך
"זה נכון שהפלח נמצא בירידה, אבל אני חושב שהאינסיגניה יכולה לשנות את המגמה, בגלל המראה והאבזור", מסביר שייב. "לקוחות שעברו לפנאי יחזרו, וכאלה שעברו למותגי יוקרה יבינו שכאן הם מקבלים הרבה יותר".
לדברי אסי שמלצר, מנכ"ל חברת שלמה, בקטגוריה כולה כיום נמכרות כ-10,000 מכוניות בארץ, מתוכן 4,000 היברידיות - כאשר האינסיגניה הקודמת נמכרה בקצב של 400 יחידות בשנה . שמלצר רואה את סקודה סופרב המצליחה כמתחרה העיקרית, ומאמין שעיקר הביקוש מכיוון הלקוחות הפרטיים יהיה לגרסת 1.5 אינוביישן. לציי הרכב, שגם הם יהיו לקוח חשוב, תופנה בעיקר את האנג'וי הבסיסית.