תכירו את ניאו (NIO), יצרנית הרכב הסינית שמחזירה לחיים כמה מהרעיונות של בטר פלייס הישראלית. ארבע שנים אחרי קריסת המיזם של שי אגסי, ניאו משיקה רכב פנאי חדש בשם ES8, שיציע החלפת מצברים מהירה (פחות משלוש דקות) ממש כמו תחנות ההחלפה של בטר פלייס - שאת חלקן עוד ניתן לראות נטושות בכבישי ישראל - כמו גם מודל תשלום שכולל השכרת מצברים במקום רכישת המכונית כחבילה כוללת.
באירוע מיוחד שנערך בסין, ניאו החלה בשיווק ה-ES8, רכב פנאי חשמלי גדול עם מקום לשבעה נוסעים. מידות מדויקות לא פורסמו, אך בניאו מציינים כי לרכב אורך של יותר מחמישה מטרים, רוחב של יותר משניים ובסיס גלגלים ארוך משלושה מטרים. כל זאת ממצב אותו כמתחרה לאודי Q7, אם כי יריב ישיר יותר יהיה טסלה מודל X, רכב הפנאי החשמלי. מחיר ה-ES8, אגב, נמוך כמעט במחצית מזה של המודל X - החל מ-488 אלף יואן בסין (237 אלף שקל), לעומת החל מ-835 אלף יואן לטסלה (442 אלף שקל).
כמו בטר פלייס: רכב סיני עם החלפת מצברים
צילום: מנהל
ל-ES8 מנוע חשמלי שמספק 650 כ"ס ו-85.6 קג"מ, מספיק בשביל האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות. מערך מצברים עם קיבולת של 70 קילוואט שעה מאפשר טווח נסיעה של 500 ק"מ במהירות של 60 קמ"ש, ועד 355 ק"מ בתקן המדידה האירופאי. וכן, הנתון הזה לא פורסם סתם - בניאו אמנם מתמקדים כרגע בסין, אך כבר הודיעו לא אחת על כוונתם לשווק מכוניות באירופה וארה"ב.
כמו בטר פלייס: רכב סיני עם החלפת מצברים
צילום: מנהל
מלבד ההנעה החשמלית, ה-ES8 מציע עוד מספר חידושים טכנולוגיים. הבולט שבהם הוא מערכת סיוע לנהג ולנוסעים המבוססת על בינה מלאכותית, בדומה לאלכסה של אמזון. מערכת זו מאפשרת תקשורת בשפה חופשית עם המכונית, בכדי לבצע פעולות שונות הקשורות לתפעול הרכב ולמסלול הנסיעה. כן תוצע מערכת נסיעה אוטונומית חלקית, בדומה לאוטופיילוט של טסלה.
אירוע ההשקה המלא:
שיווק ניאו ES8 מתחיל כעת בסין, עם הזמנות באמצעות יישומון לטלפון חכם. בשלב זה לא ידוע מתי יחל שיווק במדינות נוספות, ובכלל זה נכון לעתה אין תוכניות לשיווק רכב הפנאי המסקרן בישראל - למרות ההשראה שהוא שאב מבטר פלייס.
כמו בטר פלייס: רכב סיני עם החלפת מצברים
צילום: מנהל