אודי A3 קבריולה – מבחן דרכים (2.0 ל' טורבו, אוט') - אוטו

אודי A3 קבריולה – מבחן דרכים (2.0 ל' טורבו, אוט')

מבחן מקומי לגרסת הבנזין הפתוחה של אודי A3

קטגוריה: קבריולה
גרסה: 2.0 ל' טורבו, אוט', 'ספורט'
מתחרים בולטים ב.מ.וו סדרה 2 קבריולה
מחיר הגרסה הנבחנת 281,000 שקלים
מבחן דרכים זה פורסם בגיליון 379
מכוניות פתוחות הן טעם נרכש, מהסוג היקר. הן עולות משמעותית יותר מהדגמים עליהם הן מבוססות (במקרה שלנו, אודי A3), פחות שימושיות – אבל מהנות ומעניקות חוויה אחרת לגמרי. זו חוויה מהסוג שאם לא התנסיתם בה, שווה לכם לטעום את התחושה, ורק קחו בחשבון שיש סיכוי שתתמכרו אליה. לקחנו את ה-A3 קבריולה, אחת האופציות הפחות יקרות למכונית שכזו ממותג יוקרה, למבחן נהיגה וחוויה.
עיצוב ונראות
ה-A3 היא מכונית נאה ואלגנטית, גם אם אינה מציעה עיצוב ייחודי. אבל גם כך, אין ספק שיש בה משהו יפה והיא נראית טוב – גם עם גג פתוח, גם עם גג סגור – ומושכת שפע של תשומת לב מהסביבה. תאורת הלד הנאה ליום ופנסי הקסנון מוספים את שלהם, ובמקרה שלנו החליף היבואן את חישוקי ה-"17 התקניים ב-"18, תוספת של 8600 שקלים, וגם הם תרמו להופעה. ניתן לפתוח את הגג ולסגור אותו בנסיעה עד 50 קמ"ש, והשלט מאפשר לעשות זאת לפני הכניסה לרכב.
פנים הרכב
תא הנוסעים של רכב ההדגמה שחור מדי למבט, אבל נעים לשהייה. ריפודי העור משולבי האלקנטרה נאים, ובמרכז סביבת הנהג בולט מסך המתופעל באופן ידידותי על ידי מערכת ה-MMI. המרחב מלפנים טוב בכל הממדים, גם כאשר הגג סגור. המרחב מאחור מפתיע לטובה, אם כי הכניסה לשם לא ממש נוחה כאשר הגג סגור. מרווח הברכיים מספק ומרווח הראש טוב יחסית כאשר הגג סגור – טוב יותר לברכיים כאשר הוא פתוח (בגלל שינוי תנוחת הישיבה); מרווח הראש לא ממש מוגבל.
תא המטען מפתיע בשימושיות שלו, עם נפח נאה גם כאשר הוא מאחסן את הגג; אם הגג סגור, הנפח גדול עוד יותר, כך שאין בעיה לערוך קניות בסטייל.
רשימת האבזור התקני כוללת פנסי קסנון ותאורת לד ליום, חישוקי "17, ריפודי עור משולבי אלקנטרה, בקרת אקלים מפוצלת, בלוטות' ו... זהו.
נוחות
נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה למדי, אבל ה-A3 קבריולה יכולה לווברץ על שיבושים קטנים. בעיר היא "בסדר" – לא זוהרת אך גם לא מתרסקת (בשני המובנים). האודי הפתוחה אוהבת פחות רצף שיבושים, וגם עליהם תווברץ קלות.
לרוב הנסיעה בה נעימה, וכאשר הגג פתוח, אפילו בלילות הקיץ החמים, יש בה משהו מאוד, ובכן, נעים. ובכלל, חווית הנהיגה עם גג פתוח היא שונה ומערבת יותר; חווים שינויי טמפרטורה, מרגישים ריחות, רואים טוב יותר את הנוף. נכון, בפקקים זה לא כיף, אבל מצד אחד לא כ-ל נסיעה היא בפקק, ומצד שני, כל נסיעה עם גג פתוח משאירה טעם טוב יותר, למעט כאשר ממש חם והשמש יוקדת.
עצמת הרוח החודרת פנימה כאשר הגג פתוח שפויה, ואפשר לנהוג גם ב-120 קמ"ש בנינוחות. עם גג סגור נשמעים מעט רעשי רוח ואלה ברמה סבירה, אך רעשי הכביש מורגשים.
התנהגות ובטיחות
גרסת ה-2.0 ליטר מגיעה עם מתלי ספורטיביים יותר מאלה שבגרסת ה-1.4 ליטר. על כבישים עם אחיזה גבוהה המכונית מתנהלת היטב. ההגה קל מדי במצב הרגיל שלו, ורגיל-מעט-קל במצב 'דינמי'. הנכונות לפנייה סבירה, אפשר לנהוג עם הקבריולה מהר – אבל היא לא באמת בעניין של עומס. אם תתעלמו מכך תרגישו את חולשת השלדה, וזה כבר ישכנע אתכם להוריד קצב.
מה שבעייתי יותר היא העובדה שבכבישים חלקים, במיוחד בעיר, הקבריולה יכולה להפתיע עם תת היגוי שיגיע עם האצה – ולא צריך לחיצה חזקה כדי לגרום למכונית פשוט להמשיך ישר. תופעה זו הפריעה לכל הבוחנים, ונראה שהמנוע "קורע" את אחיזת הצמיגים הקדמיים בקלות יתירה. נורת בקרת המשיכה, התחושה מההגה ובעיקר התנהלות החרטום הפגינו זאת יותר מדי פעמים.
גרסת הקבריולה לא נבחנה במבחן ריסוק. נציין שרמת הגימור הבסיסית מגיעה ללא מערכות בטיחות בכלל והדבר מאכזב. מצד שני, בתמורה ל-10,000 שקלים תוכלו לרכוש חבילת "Driver Assistance Package Plus" הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת במראות, חיישני חניה מלפנים ומאחור וגם מחשב דרך צבעוני. היינו מצפים למצוא את רוב המערכות האלה כחלק מהאבזור התקני, אבל מכיוון שזה לא המצב, התוספת מומלצת מאוד – ושווה כל שקל.
מנוע וביצועים
כאמור, בחנו את גרסת ה-2.0 ליטר טורבו של הדגם, ומנוע זה מייצר 190 כ"ס ו-32.6 קג"מ. המנוע משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית. התאוצות חזקות כמצופה (0-100 קמ"ש ב-7.2 שניות), ובכלל התחושה שהכוח זמין תמיד, במיוחד במצב 'ספורט' היעיל. תיבת ההילוכים עבדה פחות חלק מהמצופה והיתה איטית מדי פעם, ולעיתים נדירות אף חבטה קלות בהעברת הילוכים. חבל שבאודי לא גרמו (והם יודעים לעשות זאת...) למנוע לייצר צליל יותר נעים או ספורטיבי במקום זה הסתמי שהוא מציע.
צריכת הדלק הפתיעה לטובה עם 15.8 ק"מ/ל' מחוץ לעיר, וממוצע של 10.8 ק"מ/ל' בימי המבחן שחלקם היו בעומס גבוה.
סיכום
ה-A3 קבריו מבצעת את רוב מטלות הנהיגה בצורה טובה. זו מכונית פתוחה שאין בעיה לחיות איתה ביום-יום הודות לנוחות הנסיעה והשימושיות הטובה. היא נעימה, מאובזרת – וגם בטיחותית, אחרי שתוסיפו את החבילה האופציונאלית שתעשיר אותה מאוד בתחום זה.
הקבריולה אינה מרשימה בכל הקשור להנאה מנהיגה, אבל מי שעבורו תחום זה אינו הדבר הראשון שהוא מחפש, ורוצה את ההנאה שמעניק הגג הפתוח, אין ספק שה-A3 קבריולה שווה בדיקה.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות