מאזדה CX-5, רכב הפנאי שהדור השני שלו הגיע לישראל לפני חודשים ספורים, זוכה כבר לעדכון בארה"ב. תשעה חודשים בלבד אחרי שהושק שם, מאזדה מחליפה את המנוע שלו ביחידת כוח משודרגת - הכוללת לראשונה בדגם זה ניתוק צילינדרים. מאזדה CX-5 2017 יהפוך בכך לרכב היחיד בארה"ב עם תכונה זו במנוע ארבעה צילינדרים.
 
מאזדה CX-5 מקבל מנוע בנזין משודרג
צילום: מנהל 
 
יחידת הכוח החדשה, ממשפחת הסקאייאקטיב (Skyactiv), מציעה נפח של 2.5 ליטר כמו במנוע היוצא. גם ההספק והמומנט דומים - 187 כ"ס במפרט האמריקאי (195 כ"ס בדגם המשווק בישראל כרגע) ומומנט מרבי של 25.8 קג"מ (26.1 אצלנו). ניתוק שניים מהצילינדרים בשיוט, מאפשר לטענת מאזדה חסכון בדלק בתנאי אמת, ולא רק בתנאים הלא ריאליים בהם נבדקות המכוניות במבחני מעבדה. ביצרנית לא נוקבים עם זאת בנתון תצרוכת דלק, שייחשף בקרוב (13.7 ק"מ לליטר בדגם המשווק בישראל).
 
לצד מנוע 2.5 ליטר, ה-CX-5 משווק בישראל גם עם יחידת ה-2.0 ליטר הוותיקה של מאזדה. זו אינה משווקת בארה"ב. מחברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי המנוע החדש יגיע אלינו במחצית השנייה של 2018.
 
מאזדה CX-5 מקבל מנוע בנזין משודרג
צילום: מנהל 
 
לצד המנוע החדש, השוק האמריקאי זוכה גם לשדרוג אבזור הבטיחות, עם תוספת מערכת התרעה על רכב בשטח מת (גם בנסיעה לאחור) בגרסת הבסיס. הדגם המוצע אצלנו, יש לציין, מאובזר יותר כבר ברמת הגימור הבסיסית - מלבד בלימת חירום אוטונומית, הוא מציע (בהתקנה מקומית) גם מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב, התרעת התנגשות כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים ומערכת לזיהוי תמרורים. רמות אבזור גבוהות יותר מוסיפות בין היתר גם סיוע אקטיבי בשמירה על הנתיב ואורות דרך ("גבוהים") מתחלפים אוטומטית, למניעת סינוור (מערכות מקוריות).