פורד: F-350 מתחזק, אקספלורר נקרא למוסך - אוטו

פורד: F-350 מתחזק, אקספלורר נקרא למוסך

עדכונים למשפחת הטנדרים של פורד, וקריאת שירות לרכב הפנאי הגדול

פורד הכריזה על F-350 מעודכן לכבוד 2018, עם תוספת קטנה למומנט ולהספק – מספיק בדיוק כדי לקטוף את כתר ה"הכי חזק" בארה"ב, וגרסה חדשה למבחר הגרסאות.
במסגרת מלחמת השרירים בין היצרניות האמריקאיות, היה ברור שאם לשברולט סילברדו יש 445 כ"ס, פורד לא יוכלו להישאר עם 440 כ"ס – וכצפוי, דגם 2018 של פורד F-350 בגרסת הדיזל (המוצעת גם בארץ) מקבל תוספת של 10 כ"ס ו-2 קג"מ, המסתכמים לכדי 450 כ"ס ו-129.2 קג"מ – מספיק כדי לקטוף את כתר הטנדר הכי חזק באמריקה (לפחות עד הצגת ראם החדש). שיא ההספק מתקבל באותו סל"ד כבעבר – 2800 סל"ד – אך שיא המומנט מגיע מעט מאוחר מבעבר: 1800 סל"ד, לעומת 1600 סל"ד. לטענת פורד, השיפור בהספק ובמומנט נעשה באמצעות שינוי מבנה ראש המנוע, יחד עם עדכון מערכות הניהול של מערכת ההזרקה ומערכת הגדישה.
חידוש נוסף בגזרת משפחת "סופר דיוטי" נמצא במבחר הגרסאות, שכעת הינו מעט יותר גדול מבעבר (ולא שהיה חסר). הגרסה החדשה היא גרסת הנעה אחורית לדגם F-450 – אחד הדגמים היותר-כבדים במשפחת סדרה F. לדגם זה – שהוא במידה רבה גרסה מוארכת של F350 – מידות מפלצתיות ממש: בסיס גלגלים של 447 ס"מ(!), אורך כללי של 676 ס"מ(!!), ארגז באורך 2.4 מ' – ועוד לא הזכרנו את העובדה כי F-450 מוצע רק בגרסת חישוק אחורי כפול. גרסת הנעה אחורית אמורה להציע תצרוכת דלק מופחתת לעומת גרסת ההנעה כפולה, אולם נתונים אלו טרם פורסמו בשלב זה.
פורד F-350 המעודכן כבר מוצע בארה"ב. בשלב זה, טרם נמסרה התייחסות מטעם דלק מוטורס בנוגע להתחלת שיווק פורד F-350 המעודכן בישראל.



פורד אקספלורר נקרא למוסך
חברת פורד העולמית תזמן כ-200,000 בעלי פורד אקספלורר ו-F-150 לצורך תיקון מושב הנהג. קריאה זו כוללת 449 בישראל מדגם פורד אקספלורר, וייתכן כי היא רלוונטית לכלי רכב נוספים מדגם F150 שהגיעו לישראל בייבוא מקביל או לכוחות הביטחון. מהות התקלה, הנוגעת לכלי רכב שיוצרו בין ינואר 2016 לאפריל 2016, היא כשל במנגנון החשמלי של מושב הנהג, אשר עלול לגרום לתזוזת המושב בשעת תאונה – דבר העלול להגדיל את הפגיעה בנהג. זימון לבעלי כלי הרכב הרלוונטיים יישלח בהמשך.
חשוב לשים לב כי כל פעולה הקשורה בקריאה לתיקון, ובכלל זה בדיקה, תיקון או החלפת רכיב, מבוצעת ללא כל תשלום מצד בעל הרכב. התקנות בישראל קובעות עוד כי חובה לבצע את התיקון בתוך שישה חודשים. בעל רכב שלא ייענה לקריאה לתיקון, לא יוכל לחדש את רישיון הרכב, לבצע מבחן רישוי שנתי ("טסט") או להעביר בעלות.

     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות