אם במקרה לא יצא לכם עדיין להיתקל בשם רזבאני (Rezvani), הגיע הזמן. יצרנית הרכב האמריקאית הקטנה, שזכתה לאחרונה לפרסום לאחר שהשחקן ג'יימי פוקס נצפה נוהג באחת ממכוניותיה (רכב השטח "טנק" המפלצתי), מייצרת מכוניות ביצועים בעיצוב מוחצן במיוחד ולחלוטין לא שגרתי.



רזבאני יצאה לדרך בשנת 2014, כאשר הציגה אב-טיפוס של דגם המכונה ביסט (Beast, חיה), מכונית ספורט דו-מושבית המבוססת על דגם האקסטרים אריאל אטום (Ariel Atom). רזבאני אימצה את שלדת הצינורות הייחודית של המכונית הבריטית ואת המבנה הכללי, אך מציעה מרכב שלם בשתי תצורות - ספיידר פתוחה וטארגה - קופה עם גג שמתפרק חלקית מעל הנהג והנוסע.

ציפור שחורה: רזבאני ביסט עם 700 כ


המכונית הגיעה לייצור שנה לאחר מכן, ומאז רזבאני ממשיכה לשפר. כעת מגיע התור של גרסת אקסטרים במרכב קופה, "אלפא X בלאקבירד" (Alpha X Blackbird). לזו מנוע 2.5 ליטר ארבעה צילינדרים, שפותח בסיוע סדנת קוזוורת' ולא פחות מ-700 כ"ס. המנוע המוגדש מניע את הגלגלים בסיוע תיבת שישה הילוכים ידנית - מפרט די נדיר כיום במכוניות קיצון - אבל רזבאני לא מזניחה את מאותגרי רגל שמאל עם אפשרות לגרסה רובוטית חד-מצמדית.

ציפור שחורה: רזבאני ביסט עם 700 כ


עם התיבה הידנית, המכונית החדשה מאיצה מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך 2.9 שניות. נתון מהירות מרבי לא פורסם. עיצוב ה-X בלאקבירד לא שונה מדגם הקופה הרגיל, וכולל את דלתות ההזזה הייחודיות ועיצוב כללי שיקשה עליכם להישאר אדישים. המכונית לכשעצמה אינה גדולה - אורכה 414.5 ס"מ בלבד (בערך באמצע הדרך בין סופרמיני למשפחתית קומפקטית האצ'בק), רוחבה 198 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 234.5 ס"מ. נתון ממד הגובה לא פורסם.

למכונית משקל עצמי נמוך במיוחד של 975 ק"ג, תודות לשימוש במרכב סיבי פחמן. מנגד, המחיר אינו נמוך כלל - החל מ-225 אלף דולר (כ-780 אלף שקל לפני מסים). לא פלא שצריך להיות כוכב קולנוע הוליוודי ותיק כדי להרשות לעצמך אחת.