וולוו חשפה את ה-V60 החדשה, משפחתית גדולה במרכב סטיישן, שתתחרה בב.מ.וו סדרה 3 טורינג ומרצדס C-קלאס אסטייט. וממש כמוהן, היא לא צפויה להגיע לישראל. עם זאת, היא מעניקה הצצה לעיצוב החרטום, הצד ותא הנוסעים של ה-S60 החדשה, שצפויה בחודשים הקרובים.
 
המכונית החדשה מבוססת על הפלטפורמה המודרנית של וולוו (SPA), אותה אחת שמשמשת בין היתר את ה-XC60 החדש. למכונית עיצוב מודרני בהשראת ה-V90, אורך של 476 ס"מ, רוחב של 185 ס"מ, גובה של 143 ס"מ ובסיס גלגלים של 287 ס"מ. מידות אלו צפויות להיות דומות עד זהות לדגם הסדאן, ה-S60.
 
דימיון רב יותר יימצא בתא הנוסעים, שם תוצע אותה קונסולה קדמית עם מסך מולטימדיה ניצב, פתחי איוורור ניצבים ועיצוב כללי מינימליסטי. גם מבחר המנועים יהיה דומה: וולוו V60 החדשה תוצע בתחילה בארבע גרסאות בנזין: T5 עם מנוע 2.0 ליטר טורבו ו-253 כ"ס, T6 עם מנוע 2.0 ליטר טורבו ומגדש על (303 כ"ס) ובשתי גרסאות כלאיים נטענות משקע.

1591317

 
הבסיסית, T6 Twin Engine, מבוססת על ה-T5 ומוסיפה מנוע חשמלי עם 117 כ"ס להספק משולב מרבי של 340 כ"ס. בסיוע מצברים בעלי קיבולת של 10.4 קילו-וואט שעה, הגרסה הזו מסוגלת לנסוע עד 45 ק"מ בכוח החשמל. טעינת המצברים אורכת בין שלוש לשבע שעות, בהתאם לסוג השקע.

1591316

 
דגם ה-T8 Twin Engine מתבסס על מנוע הטורבו ומגדש על של ה-T6, ומציע לכן הספק מרבי של 390 כ"ס. מערכת החשמל זהה, וכך גם טווח הנסיעה החשמלי. באופן מעניין, שתי גרסאות הכלאיים מאיצות ל-100 קמ"ש באותו הזמן (4.8 שניות) ולמהירות מרבית זהה (250 קמ"ש).

1591315

 
ה-V60 (וה-S60 בהמשך) מציעה את מיטב מערכות הבטיחות העדכניות של וולוו. בין היתר אלו כוללות בלימת חירום אוטונומית המזהה גם הולכי רגל, רוכבי אופניים וחיות גדולות, מערכת לזיהוי תאונה חזיתית (ברכב המגיע מהכיוון הנגדי), שבולמת למניעת התאונה או צמצום הנזק ובקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע אקטיבי בשמירת הנתיב.
 
הסטיישן החדשה כאמור לא צפויה להגיע לישראל. S60 חדשה, עם זאת, תגיע להערכתנו בתחילת 2019.