יגואר מציגה את I-Pace – רכב הפנאי החשמלי הראשון שלה. עם הדגם החדש, יגואר נכנסת לפלח שוק קטן יחסית היום, בו מתבלטת בעיקר טסלה מודל X – אבל מתחרים נוספים צפויים בהמשך.
 
לב העניין
הדגם החדש מבוסס על רצפה משלו, עם בסיס גלגלים של 299 ס"מ – נתון הקרוב לזה של מכוניות פאר. עם זאת, האורך אינו גדול יחסית (468 ס"מ), ממד הרוחב כן גדול יחסית (189 ס"מ) והגובה תקני לרכב פנאי (156 ס"מ). בתא הנוסעים יש מקום לחמישה נוסעים, ולנוסעים מאחור יש מרווח רגליים גדול במיוחד של 89(!) ס"מ. לתא המטען נפח של 656 ליטר.
 
לדגם החדש 2 מנועים חשמליים (קדמי ואחורי) המייצרים יחד 400 כ"ס ו-70.9 קג"מ. מנועים אלה ניזונים מסוללה גדולה במיוחד, בנפח 90(!) ק"ו/שעה, הממוקמת במרכז הרכב. הכוח מועבר לכל הגלגלים דרך תיבה עם הילוך יחיד. ההאצה ל-100 קמ"ש היא 4.8 שניות והמהירות המרבית 200 קמ"ש, נתונים נאים לרכב שמשקלו 2133 ק"ג.

יגואר I-Pace – פנאי כל-חשמלי

 
הטווח החשמלי עומד על 480 ק"מ (תקן אירופאי), זמן הטעינה דרך שקע טעינה של 7 ק"ו הוא 12 שעות ו-50 דקות. עמדה ייעודית (זרם ישר, 100 ק"ו) תאפשר טעינה של 80% מהסוללה ב-40 דקות, ותאפשר טעינה ל-100 ק"מ ב-15 דקות.
 
עוד חידושים
מערכת המולטימדיה המרכזית היא מסוג חדש ומתקדם, הכולל אלגוריתם המאפשר התאמה של היישומים השונים בתפריט – וברכב בכלל – לפי מידת השימוש/העדפות של הנהג. עוד כוללת מערכת המולטימדיה גם את הממשק הקולי אלקסה של אמזון, המאפשר לקבל תשובות על שאלות הרלוונטיות לרכב, כמו "האם טווח הנסיעה יספיק לאור מצב הסוללה?". עוד בענייני טכנולוגיה – בעלי I-פייס יהיו מחוברים לענן, דרכו יקבלו עדכונים הן למערכת ההפעלה והן לסוללה.
 
יגואר I-Pace – פנאי כל-חשמלי


האחריות על הסוללה היא ל-8 שנים ומרווח הטיפולים הוא כל שנתיים או 34,000 ק"מ. מחיר הדגם החדש באנגליה כ-60,000 ליש"ט, כמו דיסקברי 5 – אך בארץ מחירו אמור להיות זול יחסית, בגלל מיסוי נמוך במיוחד לרכב כל-חשמלי. בשלב זה, לא ידוע על תכניות ליבוא I-Pace לישראל.