לאחר 12 שנות שירות, מחליפה סאנגיונג את הדור השני של הטנדר שלה, והציגה את המהדורה האירופאית שלו עם תא-נהג כפול בתערוכת ז'נבה. שם הדגם החדש הוא "מוסו ספורטס", ובחלק מהשווקים ייקרא "רקסטון ספורטס". מוסו ספורטס היה שם הדגם הראשון של הטנדר הדרום קוריאני, שיוצר בראשית שנות האלפיים ושווק גם בישראל, עד שהוחלף על ידי אקטיון ספורטס ב-2006.

סאנגיונג מוסו ספורטס החדש הוצג


הדגם החדש מבוסס על רכב השטח הגדול של סאנגיונג, וכאן מדובר ברקסטון החדש, שהוצג לפני כשנה ויושק בישראל בשבוע הבא. שלדת הסולם כאן חדשה והיא קלה וקשיחה יותר. מידות הטנדר החדש גדולות ביחס לקודמו – בסיס הגלגלים ארוך ב-4 ס"מ (כעת 310 ס"מ), האורך גדל ב-10.5 ס"מ (כעת 509.5 ס"מ), הרוחב ב-4 ס"מ (כעת 195 ס"מ) והגובה ב-5 ס"מ (כעת 184 ס"מ). למרות הממדים המוגדלים, המשקל העצמי עלה ב-20 ק"ג בלבד (כעת 2090 ק"ג, לגרסת 4x4 אוטומטית) וקוטר הסיבוב נותר דומה – 11.8 מטרים.

מרווח הגחון (באמצע המרכב) גדל ב-0.3 ס"מ (כעת 21.5 ס"מ), אולם זוויות המרכב טובות פחות; 20.5 מעלות מלפנים ו-22 מעלות מאחור (מול זווית גישה ונטישה של 25 מעלות). זווית הבטן נותרה ללא שינוי – 160 מעלות.

מבנה המתלים בדגם החדש נותר דומה לשל הדגם הקודם - עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי מאחור, כאשר גם מלפנים וגם מאחור מותקנים קפיצי סליל. כושר ההעמסה גדול ביחס לדור היוצא – 790 ק"ג, לעומת 670 קודם לכן. לספורטס יש בלמי דיסק גם מאחור – מכלול נדיר בקרב טנדרים.

סאנגיונג מוסו ספורטס החדש הוצג


יחידת ההנעה נותרה כשהייתה – מנוע 2.2 ל' דיזל עם 181 כ"ס (במקום 178 כיום) ו-40.8 קג"מ, המחובר לתיבת שישה הילוכים אוטומטית עם תיבת העברה (הנעה אחורית בכביש, הנעה כפולה בשטח ויחס העברה נמוך). צריכת הדלק בדגם החדש שופרה ב-11.5% - וכעת עומדת על 11.6 ק"מ/ל'.

אבזור הבטיחות עשיר בהרבה; שש כריות אוויר (שתיים בדגם הפורש) וגם מערכות בטיחות מתקדמות, כמו ניטור שטחים מתים והתרעות על תנועה חוצה מאחור וסכנת התנגשות שם. עם זאת, הטנדר אינו מציע מערכות מקובלות כיום, כמו בלימת חירום אוטונומית.

סאנגיונג מוסו ספורטס החדש הוצג


הטנדר החדש מוצע עם חישוקי "17 (ניתן להזמין חישוקים עד "20!) ובתא הנוסעים מותקנים, בין השאר, מסך מגע בגודל "8 עם צימוד למכשירי אפל/אנדרואיד, מצלמות היקפיות 360 מעלות, מושבי עור עם מנגנון חימום/קירור ומזגן מפוצל ליושבים מאחור. בארגז תא המטען – שמידותיו טרם נמסרו – ישנו שקע חשמל 12V.

מטלקאר, יבואנית סאנגיונג, נמסר כי טרם נתקבלה החלטה בנוגע להתחלת שיווק הדגם החדש בישראל, כמו גם לגבי שמו. מהדגם היוצא, סאנגיונג אקטיון ספורטס, נמכרו בישראל 16 יחידות בלבד במהלך 2017.