האם כך ייראו מכוניות היוקרה בעוד שנים ספורות? כך לפחות סבורים באסטון מרטין, שחשפו את הלגונדה ויז'ן קונספט (Lagonda Vision Concept), מכונית תצוגה הרומזת על מכונית פאר שתושק ב-2021.

סוג חדש של יוקרה: לגונדה חשמלית ואוטונומית


לגונדה, נזכיר, הוא מותג שחזר לחיים בשנת 2008 לאחר עשרות שנות קפאון, והציג מכונית ראשונה בשנת 2015. מאז התנהל בשקט תעשייתי, עד לתערוכת ז'נבה הנערכת בימים אלה.

מכונית התצוגה החדשה תמוצב כמתחרה לרולס-רויס פאנטום ובנטלי מולזאן, כלומר היא מכוונת לעשירים ביותר, שלרוב אינם נוהגים בעצמם. במקרה שלה, את הנהג המקצועי מחליפה יכולת נסיעה אוטונומית, אם כי באסטון מרטין מבטיחים רמת אוטונומיה 4 בלבד, כלומר עדיין עם הגה ודוושות.

סוג חדש של יוקרה: לגונדה חשמלית ואוטונומית


הוויז'ן קונספט היא מכונית חשמלית ארוכת טווח - 640 ק"מ בתנאי אמת לטענת אסטון מרטין - מה שיאפשר לה לנסוע מרחקים ארוכים בין טעינות. את אלו ניתן לבצע גם ללא כבל, באמצעות טעינה אלחוטית (אינדוקציה). ביצרנית לא מספקים מפרט טכני של הדגם, שמציע ככל הנראה ארבעה מנועים חשמליים (אחד לכל גלגל).

עוד נמסר כי העיצוב החיצוני הושפע משני גורמים מנוגדים - מחד הרצון להציע יעילות אווירודינמית מיטבית, לטובת חסכון בחשמל, ומאידך הרצון להציע מרווח טוב ככל הניתן לנוסעים, שמורגלים בחווית נסיעה בלימוזינות מפוארות.

סוג חדש של יוקרה: לגונדה חשמלית ואוטונומית


בתא יש מקום לארבעה נוסעים בארבעה מושבים נפרדים, כולל אפשרות לסובב את המושבים הקדמיים לטובת שיחה קולחת. תא הנוסעים עוצב מחומרים יוצאי דופן, בהם סיבי פחמן, קרמיקה, צמר, קשמיר ומשי.

אסטון מרטין מבטיחה כי מכונית שתעוצב בהשראת דגם התצוגה, תגיע לייצור בשנת 2021. בשלב זה לא ידועים פרטים כלשהם לגביה, למעט שהיא צפויה להיות חשמלית.