סטבסטיאן פטל ופרארי ניצחו בגרנד פרי האוסטרלי במירוץ שפתח את עונת הפורמולה 1 של 2018. ניצחונו של פטל, ממש כמו בפתיחת 2017, הפתיע מכיוון שלואיס המילטון, אלוף העולם, היה מהיר ממנו בהרבה בהקפות הדירוג עם המרצדס שלו. מנגד, פטל היה רק שלישי אחרי חברו לקבוצה קימי ראיקונן. ואולם טקטיקה מבריקה של הקבוצה האיטלקית הצליחה להעלות את מי שהיה אלוף העולם ארבע פעמים למקום הראשון, ומכאן פטל לא שמט את היתרון.

פורמולה 1, אוסטרליה, 2018

 
המילטון, שהיה המהיר ביותר ובפער מהותי בהקפות הדירוג, זינק היטב למירוץ. ראיקונן תפס את המקום השני והשניים מעט התרחקו מפטל בשלבים הראשונים. כאשר שניהם נכנסו להחלפת צמיגים עלה פטל למקום הראשון אבל זו הייתה רק שאלה של זמן עד שגם הוא ייכנס לרחבה והמילטון יחזור למקום הראשון. אלא שאז בעיה במכונית של האס בה נהג רומן גרוז'אן, זו גרמה לו לעצור בצד המסלול ושופטי המסלול הכריזו על מכונית קוצבת וירטאולית. פרארי נצלו את ההאטה הכללית המחויבת על המסלול כדי להכניס את פטל לעצירה מהירה והנהג הגרמני הצליח לחזור למסלול כאשר הוא שומר עדיין על המקום הראשון בגלל הקצב האיטי בו נעו יתר הנהגים.

פורמולה 1, אוסטרליה, 2018

 
המילטון ניסה כמובן ללחוץ על פטל, אבל על המסלול המיוחד הנמצא בתוך הפארק הגדול של מלבורן היה, כמו בכל שנה, קשה לעקוף. בשלבי הסיום המילטון האט והחליט שעדיף לשמור על הרכב. ראיקונן סיים שלישי בפרארי לפני דניאל ריקרדו ברד בול ופרננדו אלונסו עם מקום חמישי למקלארן.
 
תוצאה זו מסמנת, כנראה, את סוף התקופה הקשה שהייתה לקבוצה עם הונדה, ונראה שהמעבר לרנו היה בהחלט נכון. וורסטפן, שלא נהנה ממירוץ קל, סיים שישי לפני ניקו הולקנברג ברנו, וואטרי בוטאס במרצדס השנייה. היה זה סוף שבוע לא קל עבור הפיני של מרצדס, כאשר תאונה קשה במקצה הדירוג השלישי ריסקה את המכונית שלו וגררה אותו לזנק מהמקום ה-15.

פורמולה 1, אוסטרליה, 2018

 
הפתעת המירוץ הפותח הייתה קבוצת האס שהייתה מצוינת במקצי הדירוג ובתחילת המירוץ. קווין מגנוסן פתח מהמקום החמישי ועלה לרביעי עם הזינוק לאחר קרב עם וורסטפן, ואילו גרוז'אן היה שישי והתקדם לחמישי. ואולם שתי המכוניות המפתיעות פרשו זו אחר זו בגלל אותה תקלה שגרם לה הצוות הטכני בהחלפת הצמיגים. האכזבה בקבוצה הייתה ענקית, אבל הפוטנציאל של קבוצה צעירה זו השנה נראה טוב.
 
פורמולה 1, אוסטרליה, 2018


זהו רק מירוץ ראשון העונה במסלול שאינו ממש משקף, ואולם התחושה הכללית היא שמרצדס היא הקבוצה המהירה – אך פרארי, כמו אשתקד, מסוגלת לייצר תחרות צמודה וקשה לאורך מירוץ שלם.
 
גרנד-פרי אוסטרליה, מלבורן, 25.3.18
1. סבסטיאן פטל – פרארי
2. לואיס המילטון – מקלארן
3 .קימי ראיקונן – פרארי
4. דניאל ריקרדו – רד בול
5.  פרננדו אלונסו – מקלארן
6. מקס וורסטפן - רד בול
7. ניקו הולקנברג – רנו
8. ואטרי בוטס – מרצדס
9. סטופל ונאדורם – מקלארן
10. קרלוס סיינז – רנו

פורמולה 1, אוסטרליה, 2018

 
אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – 25 נק'
2. לואיס המילטון – 18 נק'
3. קימי ראיקונן – 15 נק'
4. דניאל ריקרדו – 12 נק'
5. פרננדו אלונסו – 10 נק'
 
אליפות היצרנים
1. פרארי – 40 נק'
2. מרצדס – 22 נק'
3. רד בול – 20 נק'
4. מקלארן – 12 נק'
5. רנו – 7 נק'