תעשיית הרכב 1, כדור הארץ 0. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי הרשות האמריקאית להגנת הסביבה (EPA), הודיעה על ביטול תקנות מחמירות לפליטת מזהמים ממכוניות, שהיו אמורות להיכנס לתוקף למכוניות שיימכרו בשנים 2025-2022.

סקוט פרואיט, ראש ה-EPA, החליט שלא לאשרר את התקנות, שתוקנו בתקופת ממשל אובמה, והודיע על פתיחתן לדיון מחדש. מדובר בניצחון משמעותי ליצרניות הרכב, שטענו לאורך שנים כי החמרת תקני זיהום האוויר פוגעת ביכולתן לפתח דגמים חדשים. מנגד, ארגוני איכות סביבה ומדענים מכל רחבי העולם מסכימים כי פליטת מזהמים מתעשיית הרכב, היא בין הגורמים הבולטים לתחלואת בני אדם, כמו גם לנזקים סביבתיים המובילים בין היתר להתחממות כדור הארץ.

מכה לכדוה


על-פי התקנות שאמורות היו לחול על מכוניות מדגמי 2022 עד 2025, יצרניות הרכב נדרשו להפחית בכמחצית את פליטות המזהמים מהמכוניות שהן מוכרות, זאת בהשוואה לתקן הנוכחי. לטענת פרואיט, ממשל אובמה קבע תקן "גבוה מדי" ו"הניח הנחות בנוגע לתקנים שלא מתיישבות עם המציאות". למרות הביקורת החריפה ואי הוודאות שיוצרת ההחלטה החדשה, פרויאט לא ציין אילו שינויים יבצע לתוכנית אובמה.

פרואיט נחשב למתנגד לתאוריית ההתחממות הגלובלית, ובפרט להשפעת התעשייה בפרט ובני האדם בכלל על שינויי האקלים. גם מעסיקו, הנשיא טראמפ, התבטא לא אחת בזלזול כלפי מה שהפך כבר לקונצנזוס בקרב מרבית עולם המדע, וציין כי לדעתו ההתחממות הגלובלית היא בכלל קנוניה ליצירת רווח של הממשל הסיני. מיותר לציין כי בדומה לטענות מופרכות רבות של טראמפ בעבר, גם כאן הנשיא לא סיפק הוכחות לטענותיו.