וולוו חשפה מכונית תצוגה חדשה ויוצאת דופן. היא נראית למעשה זהה לוולוו XC60 הנוכחי, רכב הפנאי המשווק גם בישראל. אלא שמדובר למעשה במכונית שחלקים שונים בה יוצרו מחומרים ממוחזרים, כחלק מיוזמה של וולוו לצמצם את השימוש בפלסטיק ואיתו את זיהום הסביבה.

על-פי היצרנית, החל משנת 2025 כל כלי הרכב שייוצרו על-ידי וולוו יכללו 25% פלסטיק ממוחזר. השוודים קוראים לספקי החלקים לייצור להירתם למאמץ, ולתכנן יחד איתם חלקים ממוחזרים לשימוש במכוניות חדשות.

לשם דוגמה, מכונית התצוגה כוללת מספר רכיבים שהוחלפו ברכיבי פלסטיק ממוחזר. בין היתר בוולוו מונים את חלקה התחתון של הקונסולה, שיוצר מרשתות דיג וחבלים ימיים ממוחזרים, המושבים, דיפון רצפת תא הנוסעים והשטיחים יוצרו משאריות פלסטיק וכותנה מטקסטיל, ואילו בידוד הרעשים בתא המנוע יוצר ממושבי מכוניות ישנים.

חדש ממשומש: וולוו XC60 מחומרים ממוחזרים


מכונית התצוגה, כמו גם היוזמה החדשה, נחשפו כחלק מניסיון להעלות את המודעות לבעיה החמורה של פלסטיק באוקיינוסים - לפי הערכות מומחים לא פחות מ-268,000 טון של אשפה מסוג זה. למעשה, פלסטיק מהווה כ-70% מכלל האשפה בימים, ואורך חייו הגדול מהווה איום של ממש מבחינת זיהום כדור הארץ וסכנה לבעלי החיים ובני האדם החיים בו.