בשורה חיובית לנשים בערב הסעודית. לראשונה בתולדות המונרכיה האיסלמית, הותר לנשים לנהוג במכוניות - אחת משורה של רפורמות עליהן הכריז יורש העצר מוחמד בן סלמן, וללא ספק אחת החשובות ביותר שבהן.

ערב הסעודית הייתה המדינה האחרונה בעולם בה נאסר על נשים לנהוג. הרפורמה מבטלת חובה קודמת לפיה לאישה יותר לנהוג רק במצבים מסוימים ורק כאשר בעלה לצידה. לפי מומחים המהלך החשוב לא ישפיע רק חברתית על מעמדן של נשים, אלא גם יחזק אותן בכוח העבודה וישפיע דרמטית על הכלכלה הסעודית.

לציון המאורע ההיסטורי, יגואר חברה לנהגת המירוץ הסעודית אסיל אל חמאד, לנהיגת מסלול ראשונה במולדתה. עד השבוע, אל חמאד נדרשה לנדוד מחוץ לערב הסעודית בכדי לנהוג - בכביש ציבורי ובמסלול מירוצים - וההתרגשות על פניה מהמעמד ניכרת.

לראשונה בערב הסעודית: נהגת על מסלול המרוצים
אסיל אל חמאד וה-F-טייפ


"אני אוהבת מכוניות מאז שהייתי ילדה", אומרת אל חמאד. "היום הוא יום מרגש מאוד עבורי. זה רגע הנהיגה הטוב ביותר של חיי. איזה דרך טובה יותר לחנוך את 'יום הנהיגה העולמי' מאשר בהקפת כבוד במדינה שלי עם יגואר F-טייפ". אל חמאד קראה לחברותיה לחלוק רגעים דומים ברשתות החברתיות, באמצעות התגית "WorldDrivingDay".

לראשונה בערב הסעודית: נהגת על מסלול המרוצים


ההצעה לקרוא ל-24 ביוני, היום בו נשים בערב הסעודית סוף-סוף הורשו לנהוג, "יום הנהיגה העולמי", היא חלק מקמפיין בנושא שיצא לדרך ביוזמת יגואר.