מכונית חשמלית היא מעתה המהירה ביותר בהיסטוריה של הפייקס פיק. חמש שנים אחרי שסבסטיאן לואב ופיג'ו 208 T16 קבעו את שיא המסלול במירוץ הפופולרי, פולקסווגן כבשה אותו עם מכונית המירוץ החשמלית I.D. R ונהגה רומה דומא.

בתום ההקפה היחידה המותרת בזמן המירוץ, דומא וה-I.D. R קבעו זמן של שבע דקות, 57 שניות ו-148 מאיות - מהיר ביותר מ-16 שניות מהשיא הקודם (8:13.878 דקות). מדובר בהישג מרשים לא רק למכונית חשמלית, שכן ה-I.D. R הביסה במירוץ הטיפוס את כל רכבי הבנזין מולם התחרתה.

שיא מדהים לפולקסווגן במירוץ הפייקס פיק


ה-I.D. R היא מכונית מירוץ ייעודית, שנבנתה במיוחד לצורך המירוץ. היא שוקלת פחות מ-1,100 ק"ג ומצוידת בהנעה חשמלית עם 680 כ"ס. הליך הפיתוח שלה ארך פחות משנה, כך על-פי פולקסווגן, שהכריזה רשמית על כוונותיה לכבוש את הפייקס פיק באוקטובר אשתקד.

שיא מדהים לפולקסווגן במירוץ הפייקס פיק


מירוץ הפייקס פיק, שנערך באחת מהפסגות הגבוהות ביותר של רכס הרי הרוקי שבקולורדו, ארה"ב, הוא מירוץ טיפוס בכיוון אחד. הוא נערך מאז 1916 כבר 96 פעמים, אם כי רק מ-2011 כולו סלול באספלט (קודם לכן היה שילוב של אספלט וחצץ). המסלול כולל 156 פניות לאורך 19.99 ק"מ, ונחשב למאתגר ומסוכן בגלל ראות לקויה בחלקו ומדרון המלווה את הכביש.

שיא מדהים לפולקסווגן במירוץ הפייקס פיק


"מדהים! התעלנו אפילו על הציפיות הגבוהות שלנו עם התוצאה הזו", כך סיפר דומא הנרגש בתום המירוץ. "מאז המבחנים השבוע, ידענו שאפשר לשבור את השיא. כדי שזה יקרה, הכל היה צריך לתפקד בשלמות - מהטכנולוגיה עד לנהג. ומזג האוויר היה צריך לשתף פעולה גם. העובדה שהכל עבר כל-כך חלק נותנת הרגשה מדהימה, והשיא החדש בפייקס פיק הוא הדובדבן שעל הקצפת. אני עדיין לא מאמין שפולקסווגן ואני אחראים לזמן המדהים הזה".

שיא מדהים לפולקסווגן במירוץ הפייקס פיק


לדברי דומא, ה-I.D. R היא המכונית המרשימה ביותר בה נהג אי-פעם בתחרות. "מכיוון שיש הנעה חשמלית הרבה דברים שונים, ולמדתי הרבה במהלך הפרויקט. הקבוצה עשתה עבודה קפדנית במיוחד, ובעותה העת רגועה. לא רק שהשגנו את התוצאה שרצינו, אלא שגם האווירה הקבוצתית הייתה מדויקת. אני גאה מאוד להיות חלק מזה".