מרצדס ממשיכה בהצגת דגמים חשמליים, ולאחר אקטרוס, ויטו וספרינטר, כמו-גם הדגמים האמריקאים של פרייטליינר, הכריזה אתמול (שלישי) על גרסה חשמלית לסיטארו, האוטובוס העירוני שלה.

עיצוב 
לדגם החדש עיצוב המכריז על ייחודו המחושמל, מרצדס מציינת כי קוטר סמל הכוכב שלה הוא 28 ס"מ ויש לו תאורת לד. מרצדס מפרטת לא מעט ביחס לעיצוב ולמרכיביו, באופן הדומה להצגת מכונית נוסעים שלה ולא לאוטובוס עירוני. 

עיצוב הגג נעשה כך שיסתיר את המכלולים המורכבים עליו. גם עיצוב הפנים של האוטובוס החדש שונה, ומרצדס מציינת כי בשעה שעיצוב החוץ ייחודי לדגם החשמלי, החידושים שבפנים ימצאו דרכם גם לדגמי אוטובוסים אחרים. 

הנעה
ל- eCitaro הנעה אחורית עם סרנים AVE 130 של ZF שבקצה כל אחד, בטבור הגלגלים, מורכב מנוע חשמלי. הספק השיא לכל אחד הוא 125 קילוואט (170 כ"ס) והמומנט המרבי הוא 485 ניוטון-מטר (49.4 קג"מ) – ל-340 כ"ס ו-98.8 קג"מ.

סוללות ליתיום-יון בקיבולת 243 קילוואט-שעה מורכבות ברכב, אלה מורכבות ממכלולים נפרדים של 25 קילוואט-שעה כל-אחד וכולן מנוהלות על-ידי מערכת השולטת גם בקירורן. ייחודו של eCitaro הוא בכך שניתן לטעון אותו לא רק באמצעות טעינה דרך הרשת, אלא גם בטעינה עילית תוך כדי נסיעה באמצעות פנטוגרף, כמו בחשמליות, ובטכנולוגיה דומה דרך פסים על הגג בזמן המתנה בתחנות מוצא/יעד.

מרצדס מציינת כי ל-eCitaro מערכת ייחודית לניהול תרמי של הרכב, ובהשוואה לסיטארו הרגיל, האנרגיה הנדרשת לחימום, אוורור וקירור פנים האוטובוס נמוכה באוטובוס החשמלי ב-40%.

עוד פרטים
משקלו של האוטובוס הוא 13.44 טון למשקל כולל העומד על 19.5 טון והוא מיועד להסיע כ-88 נוסעים. מרצדס eCitaro יוצג לקהל בתערוכת הנובר לרכב מסחרי, כבד ואוטובוסים (19-27.9.18), יסופק בפועל כבר בסוף 2018 למספר גורמים שכבר הזמינו אותו.