מרצדס הכריזה על גרסאות כל-חשמליות למיניוואן והמסחרית הבינונית ויטו ולמסחרית הגדולה ספרינטר. ויטו יוצע ללקוחות כבר במהלך תערוכת הרכב המסחרי והכבד בהאנובר (19-27.9.18), ואילו ספרינטר יעלה על הכביש ב-2019. בנוסף, הוצג קונספט מבוסס תא-דלק לספרינטר, גרסה המיועדת לטווחי נסיעה גדולים יותר.
 
המשכה של מגמה
הכרזות אלה הן המשך להצגת האקטרוס החשמלית מלפני מספר חודשים. הרכב הכבד של מרצדס יוצג כדגם חדש בתערוכה, ולקראת השקתו הציגה מרצדס מספר חידושים כמו מערך צילום שיחליף את המראות הרגילות ויציג את הנראה בצידי הרכב על-גבי מסכים. כמובן, טווח הכיסוי של המצלמות גדול בהרבה מזה של מראות רגילות. 
 
בנוסף, הכריזה פרייטליינר האמריקאית, חברת בת של דיימלר, על שני דגמי משאיות. האחד הוא eM2 106, משאית חלוקה ל-9-12 טון, עם מנוע חשמלי והספק עד 480 כ"ס. המשאית מצוידת בסוללות בקיבולת 325 קילוואט-שעה, טוב לטווח של 370 ק"מ. טעינה מהירה של 60 דקות תטען 80% מהסוללות, לטווח של 300 ק"מ.

1598015

 
הדגם השני הוא כבד ממש: eCascadia, המבוסס על קסקדיה, הראש-גורר היותר נכבד של פרייטליינר. בגרסה החשמלית מפיק הרכב 730 כ"ס, וסוללות בקיבולת 550 קילוואט-שעה מעניקות לו טווח נסיעה של 400 ק"מ בין טעינות. טעינה מהירה במשך שעה וחצי תטען 80% מהסוללות ותאפשר טווח נוסף של 320 ק"מ.

1598012

 
מיניוואן ומסחרית בינונית – eVito   
ויטו החשמלית מצוידת במנוע המייצר 84 קילוואט (114 כ"ס) ו-300 ניוטון-מטר (30.6 קג"מ), והמהירות המרבית של הרכב החשמלי היא 120 ק"מ. לרכב סוללה בקיבולת 41 קילוואט/שעה והטווח המרבי הוא 150 ק"מ בתנאי נסיעה ממוצעים, 100 ק"מ בתנועה כבדה, ומשך הזמן לטעינה מלאה הוא שש שעות.
 
ניתן להזמין את ויטו החשמלית בשני אורכי בסיס גלגלים (514 ו-537 ס"מ), המשקל המרבי להטענה הוא 1048 ק"ג מתוך 3200 ק"ג משקל מותר, ונפח ההטענה הוא 6000 או 6600 ליטר (6 ו-6.6 מ"ק). מרצדס מציינת כי מכלול הסוללות המונח מתחת לרצפה אינו פוגע בחלל ההטענה.
 
מרצדס מדווחת כי הרכב נבחן בטמפרטורות של 30 מעלות מתחת לאפס על דרכי קרח ושלג, ובמסגרת מבחנים אלה נבחנו לא רק התנהלותו אלא גם טעינת הסוללות ואמינות התוכנות.
 
1598014


מסחרית גדולה – eSprinter
הספרינטר החדש יוצע בתחילה בגרסת ואן גבוה, למשקל כולל של 3500 ק"ג ונפח הטענה של 10,500 ליטר (10.5 מ"ק) – ובשתי גרסאות סוללה.
 
לראשונה סוללה בקיבולת של 55 קילוואט/שעה, לטווח נסיעה צפוי של 150 ק"מ ולעומס של 900 ק"ג; לשנייה שלוש סוללות לקיבולת כוללת של 41 קילוואט/שעה לטווח קטן יותר של 115 ק"מ, ולכושר נשיאה גבוה ב-140 ק"ג, ל-1040 ק"ג.
 
לספרינטר החשמלי אותו מנוע המשרת את הויטו הנ"ל, וניתן לקבוע שתי מהירויות מרביות, 80 קמ"ש או 120 קמ"ש.
 
1598010


וגם קונספט תא-דלק – ספרינטר F-Cell
המסחרית הגדולה הוצגה גם בגרסת תא-דלק, והוצגה במבנה של בית-נוסע. לרכב מערך סוללות אותו ניתן לטעון באמצעות חיבור לרשת החשמל, בנוסף למערכת תא-הדלק. המנוע החשמלי מייצר כאן 147 קילוואט (200 כ"ס) והמומנט הוא 350 ניוטון-מטר (35.7 קג"מ). עם שלושה מכלים מתחת לרצפה, למשקל 4.5 ק"ג של מימן, טווח הנסיעה הוא כ-300 ק"מ. ניתן להוסיף מאחור מיכל מימן נוסף, וזה יאפשר את הגדלת הטווח ל-530 ק"מ.