חמש וחצי שנים אחרי שהוצג, סאנגיונג מרעננת את עיצוב הרודיוס, המיניוואן הגדול שמשווק גם בישראל. זהו עדכון קוסמטי בעיקרו, עם חרטום חדש - כאשר השינוי הבולט ביותר הוא בסבכה רוחבית חדשה המזכירה דגמי סאנגיונג מודרניים.

מהצד ומאחור אין כמעט כל שינוי, באופן די חריג אפילו למתיחת פנים. גם בתא הנוסעים לא תמצאו שינויים משמעותיים, למעט תוספת של מערכת מולטימדיה משודרגת עם תאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו (בשלב זה לא ברור אם זו תוצע גם בישראל).

מתחת למכסה המנוע הרודיוס מציע את אותו מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר, עם 178 כ"ס ו-40.8 קג"מ ב-1,400 סל"ד, ותיבת שבעה הילוכים אוטומטית עם הנעה קדמית או כפולה (קדמית בלבד בישראל). 

סאנגיונג רודיוס עובר עדכון, לא איפה שחשוב


​תודות למידותיו הנדיבות המרווח יוצא הדופן נשמר. זהו למעשה אחד מהמיניוואנים הגדולים ביותר בישראל, ואפילו כאשר יושבים בו שבעה נוסעים נפח תא המטען שלו נדיב - 875 ליטר (3,146 עם שתי שורות אחוריות מקופלות).

לכן גם מאכזב לגלות שלמרות שחלף לא מעט זמן מאז השקת הדור הנוכחי, ולמרות שתעשיית הרכב עשתה צעד גדול קדימה בתחום, סאנגיונג ממשיכה להזניח את הבטיחות. אולי הדבר החשוב ביותר ברכב נוסעים שאמור להוביל משפחות שלמות.

סאנגיונג רודיוס עובר עדכון, לא איפה שחשוב


בדומה לדגם המשווק כיום, לרודיוס רק ארבע כריות אוויר - מפרט שקשה למצוא כיום אפילו במכוניות מיני זולות. מלבד זאת אין לו כל מערכת בטיחות מתקדמת מקורית - אקטיבית או פאסיבית - למעט בקרת יציבות שנדרשת על-פי חוק. בהתאם בישראל יוצע עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, שרק מתריעה ולא מסייעת אקטיבית למניעת תאונה.

סאנגיונג רודיוס עובר עדכון, לא איפה שחשוב


נכון לעתה לא ידוע מתי יגיע לישראל סאנגיונג רודיוס המחודש, והאם יחול שינוי במחיר. המיניוואן הגדול מוצע כיום בישראל במחיר התחלתי של 216 אלף שקל.