הכותרת מדברת על "סילוני מים", כותרת המשנה מתייחסת ל"אופנועי ים". זה לא בלבול או מכת שמש שפגמה בכתבכם, אלא תוצאה של תהייה, ביני ובין עצמי, בדבר נכונות המושג "אופנועי ים" המקובל בארצנו לכלים שברור לכולם שאופנים, או גלגלים, אין להם.

תורת השמות הסיבה לכינוי הראשון הוא שמו המסחרי של "כלי השיט האישי" (PWC) של קאוואסאקי, ג'ט סקי (Jet Ski) מ-1972, שהפך אצל רבים לגנרי - כמו ג'יפ למשל. המושג "אופנוע ים" נוצר בגלל אופן הישיבה (הנוסע מאחורי הנוהג) ובגלל אופן ההשטה, עם כידון, הטיות הכלי והגוף - כמו באופנוע.

סי דו - אחד המותגים של החברה הקנדית בומברדייה, שמייצרת רכבות, מטוסים וכלי רכב ייעודיים לשלג, האחראי גם לאופנועי השלג הטובים בעולם, סקי דו - הוא המותג המוביל בעולם בתחום
אופנועי הים, וחתום על חידושים ופטנטים שמיקמו אותו מעל לתחרות. אחד מהם, עצירת הכלי בידית שמאל, המצאה שמלווה אותנו כבר שנים לא מעטות, היא עדיין הדרך המהירה ביותר לעצור כלי בים; בנוסף, לחיצה במקביל על דוושת התאוצה, גורמת לכלי לנוע לאחור.

סילוני המים החדשים - השקת סי דו בכינרת


על הנייר
הדגמים החדשים של סי דו שהוצגו בסתיו 2017 בקפריסין (ראו כתבתו של חזי בן דויד בגיליון 382), הגיעו סוף סוף גם לארץ, והתייצבו להשקה מקומית לחוף ים כינרת. אלה אפשרו גם לי וגם לגיא גיאור, שותפי להגשה בחי בלילה, לעמוד על טיבם ובעיקר ליהנות מיום מושלם על הכינרת. הנייר (וחזי) הבטיחו רבות ביחס לדגמים ששופרו, בייחוד GTX Limited 300; משקל נמוך יותר ושוקע משופר, יחד עם המנוע הוותיק המספק 300 כ"ס, הבטיחו תאוצות חזקות ופניות מהירות יותר.

מערכת סטריאו אטומה למים, ובעיקר גישה קלה יותר לתא המטען האטום למים (ומתרומם מלפנים, ללא צורך לקום מהמושב) הבטיחו שימושיות גבוהה יותר. סידור מושבים אחורי ייחודי, הבטיח הנאה גדולה יותר גם כשהמנוע כבוי. הסידור הזה כולל מושב המסתובב לאחור ומאפשר ישיבה פנים אל פנים, אחסון צידנית או יצירת משטח לשיזוף.

סילוני המים החדשים - השקת סי דו בכינרת


בתוך המים
מעבר למצב ספורט ולחיצה החלטית על ידית התאוצה הביאה ליציאת בזק מהמקום. המשך לחיצה וגחינה מתחת לפיירינג - והתאוצה פשוט אינה מפסיקה; האופנוע מרחף מעל הגלים במהירות של למעלה ממאה קמ"ש, בקלילות. אגב, ה"אחיזה" של השוקע כל כך טובה, שפנייה חדה במהירות גבוהה גורמת לאופנוע לשנות כיוון באופן כל כך מיידי, עד שאחד מהמיומנים שברוכבים בינינו, מצא את עצמו מועף מגב האופנוע מהר יותר מאשר רוכב שוורים ניתז מגבו של שור פרוע במיוחד ברודיאו.

ולאחר שהבנו מה הכלים האלה מסוגלים, יצאנו למסע של התזות מים הדדיות, וצחוקים עם צעקות של אימה ותענוג התמזגו אלו באלו. היה יום של כיף, ואעביר את רשות הדיבור לתמונות. ועבור מי שאלה לא יספיקו לו, נעלה בקרוב גם וידאו. להתראות בשנה הבאה.