יורגן שטקמן החל את הקריירה שלו בעולם הרכב ב-1989 בפורד אירופה, והגיע שם לתפקיד מנהל השיווק והמכירות בפורד גרמניה. ב-2010 הצטרף לקבוצת פולקסווגן, והיה לחבר הנהלת סקודה האחראי על השיווק והמכירות. שנתיים לאחר מכן קיבל שטקמן אותו תפקיד במסגרת קבוצת פולקסווגן ובמותג. ב-2013 מונה להיות יו"ר סיאט, וב-2015 מונה לתפקיד האחראי על שיווק, מכירות ושירות בהנהלת מותג פולקסווגן (מכוניות נוסעים).
 
האופי קובע. גם הגודל
נעים, נינוח ומרתק כהרגלו, הוא מתייחס לשלושת המותגים השונים בהם פעל במסגרת הקבוצה. "אלו מותגים מאוד שונים עם אופי אחר. הדבר הראשון שאתה מרגיש כאשר אתה מגיע לפולקסווגן הוא שהגודל באמת קובע. קשה להזיז כאן דברים חדשים במהירות, אבל כאשר משהו זז, אז בגלל ההיסטוריה והגודל הוא יכול לשנות המון. אנחנו לא ממהרים כמו סיאט, אבל משמעות תזוזה של פולקסווגן היא הרבה יותר גדולה, כמו שרואים למשל ב-.I.D (משפחת הדגמים החשמליים; א.ש). אבל מה שיפה בקבוצה הוא שכל המותגים גדלים באופן נכון. אהבתי לעבוד איתם, אנחנו אחים ומביאים השראה זה לזה.

ראשים מדברים: פולקסווגן - הגודל קובע
יורגן שטקמן
 
"אנחנו במומנטום, גדלנו בהרבה אזורים ב-2017 והמגמה נמשכת גם ב-2018, עם גידול של 6.5% במכירות בחודשיים הראשונים. המכירות בסין גדלו מעל מהממוצע ונראה שאין סוף לצמיחה שם, וגם המכירות באירופה עלו. מה שמוביל את המגמה הן המכוניות החדשות שלנו, פולו, T-רוק וטיגואן שהופך להיות הרכב הכי נמכר שלנו, ואנחנו שמחים שמבחר הדגמים טוב לכל העולם. השנה נשיק בדרום אמריקה את פולו וירטוס (גרסת סדאן; א.ש) ובאירופה את הטוארג. תוך פחות משנתיים נתחיל לראות את המכוניות החשמליות החדשות, וכבר באביב 2020 תוצג .I.D קומפקטית שמכוונת יותר לאירופה. לאחר מכן יוצג רכב פנאי, הקרוס, שיהיה גלובלי, הויז'ן תהיה מכונית הדגל, ואז יגיע לייצור .I.D באז. כאשר נסיים עם המשפחה הזו נרחיב את המבחר".
 
האם יהיה בעצם מבחר מקביל של .I.D לדגמים הרגילים?
"יהיה פרק זמן בו המבחר יהיה מקביל, מכיוון שיהיו אזורים כמו סין או אירופה שירצו יותר דגמים חשמליים. אני לא חושב שנכפיל את הכל, אבל בדגמים הרגילים נראה כפילויות, ועם הזמן נדע אם נישאר כך או נצמצם את מבחר הדגמים".

ראשים מדברים: פולקסווגן - הגודל קובע

 
האם זה אומר שייצורם של דגמים מסוימים ייפסק?
"התחלנו כבר בצמצום ההיצע שלנו, כאשר הפסקנו את ייצור איוס, גולף קבריו ושירוקו. צמצמנו גרסאות מיוחדות, כי העולם לא צריך יותר מדי גרסאות. העולם ואנחנו יכולים לטפל רק בכמות מסוימת. ועם זאת, נמשיך להציע גרסת קבריולה אבל של T-רוק. בסופו של דבר יהיה צמצום מסוים במספר הדגמים, אבל אני לא חושב שאנשים ירגישו שפולקסווגן מצטמצמת אלא שאנחנו מתעדכנים".
 
מה אתם רואים ב-.I.D, מותג או תת-מותג? ולמה הוא צריך להיות שונה?
"זה לא מותג שונה, אלא חלק מפולקסווגן עם שם שמתאים לו מכיוון שהוא מצהיר מהן המכוניות האלה. המכוניות האלה אינן רק חשמליות, אלא גם מחוברות ומקושרות ליבואן וליצרן ומציעות שירותים מיוחדים. השימוש בשם זה עוזר לעצב משפחה, וזו הזדמנות לחדש את פולקסווגן; .I.D אינו תת-מותג אלא משפחת דגמים".

ראשים מדברים: פולקסווגן - הגודל קובע

 
אז מה יהיה חשוב יותר, גולף או .I.D?
"לשניהם חשיבות עצומה. הגולף היא עדיין הרכב הכי נמכר שלנו בעולם. זה השם הכי חזק שלנו והוא יישאר כזה. הגולף החדשה שתופיע סביב 2020-2019 תהיה עם אופי שונה והרבה יותר דיגיטלית, אבל עדיין תרגיש שאתה בגולף ותתמצא בה מהר. '.I.D' מאפשר ליצור באותו מרחב ובאותם ממדים משהו מאוד שונה. זה מזכיר במובן מסוים את התקופה שהחיפושית והגולף נמכרו ביחד".  
 
נראה שסיפור הדיזל הולך מדחי לדחי. למה אתם מצפים כאן?
"אני מקווה שבשבועות הקרובים נראה ויכוח יותר רציונלי מהאמוציה שכעת פוגעת בדיזל. אנחנו מאמינים בדיזל ונביא אותו לדור הבא שיהיה נקי באופן קיצוני. הוא חשוב לשוק לנסיעות למרחקים ארוכים ולעסקים מסחריים. דיזל יהיה חלק ממבחר המנועים שלנו יחד עם בנזין, גז, היברידי-נטען וחשמל".

ראשים מדברים: פולקסווגן - הגודל קובע

 
איך אתה מסביר שלמרות משבר הדיזל מכירות פולקסווגן לא באמת נפגעו?
"הלקוחות שלנו מבדילים בין סקנדל תקשורתי למשהו אמיתי עבורם, ואלו לקוחות שמאוד מאמינים בנו. גם כאשר עשינו דברים לא נכונים הלקוחות בטוחים שנלמד את הלקח, נתקן אותם ונעשה את הדבר הכי טוב. המצב באמריקה קשה יותר, ואנחנו צריכים דרך הפעילות שם לרכוש מחדש את אהבת הלקוחות. עלינו לפעול בעקביות, בצניעות וביושרה ולעשות את מה שהלקוחות אוהבים: מכוניות נהדרות, באיכות מצוינת ובמחיר נוח".