לא בטוח איזה מהנתונים הבאים יותר מרשים: 1,500 כ"ס, תג-מחיר של 21 מיליון שקל לפני מסים, או סדרת ייצור מוגבלת של 40 יחידות - שכולה נמכרה עוד לפני שהמכונית הוצגה רשמית.

אבל מה שבטוח הוא שבוגאטי דיבו (Divo) החדשה, שהוצגה באירוע "שבוע הרכב של מונטריי" שנערך בקליפורניה, לא תשאיר אתכם אדישים מאף בחינה. אחרי הכל, מדובר בגרסה חדשה וקיצונית במיוחד של השירון, המכונית הקיצונית ממילא, עם מטרה ברורה: להציע חווית נהיגה ספורטיבית למי שבאמת נוהג, ולא רק משוויץ בעומק הארנק.

למרות שהיא לא מציעה יותר כוח והמשקל הופחת ב-35 ק"ג בלבד, הדיבו מהירה בהרבה על מסלול נארדו - שמונה שניות פחות להקפה, נתון מרשים בהתחשב בכך ששיא המסלול שם עומד על כשתי דקות וחצי בלבד. זהו שיפור של שלוש שניות מגרסת ה"ספורט" שבוגאטי הציגה מוקדם יותר השנה, שאף היא כוונה לחובבי נהיגה דינמית.



הדיבו קיבלה את שמה מנהג המירוץ הצרפתי אלברט דיבו, נהג בוגאטי וזוכה הטארגה פלוריו האיטלקי בשנות ה-20 של המאה הקודמת. היא מציעה עיצוב שונה באופן דרמטי, כאשר בבוגאטי מסבירים כי חלקים נכבדים מהשינויים נדרשו לטובת יעילות אווירודינמיות וכושר הצמדה משופרים. בין היתר, השינויים הללו - שכוללים גם כנף אחורית ענקית (183 ס"מ, 23% יותר מבשירון) - הובילו לכך שהדיבו מציעה כושר הצמדה של 456 ק"ג, 90 יותר. זאת לטובת יציבות משופרת במהירות גבוהה.

1,500 סוסים רועמים: בוגאטי מציגה דיבו


שינויים בוצעו גם לשלדה - שכוללת שורה של חיזוקים, מתלים משודרגים והיגוי מהיר וישיר יותר, כך בוגאטי. הדיבו מסוגלת גם לייצר כוח ג'י משופר - 1.6 בעת האצה (1.5 בשירון). בוגאטי לא מספקת עם זאת נתוני ביצועים מלאים, ומסתפקת בכך שהמהירות המרבית הוגבלה ל-380 קמ"ש (420 בשירון). סביר להניח כי זמני ההאצה לא השתנו דרמטית - 2.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 6.5 שניות מעמידה ל-200 קמ"ש ו-13.6 שניות מעמידה ל-300 קמ"ש.

1,500 סוסים רועמים: בוגאטי מציגה דיבו


לדיבו כאמור אותה יחידת כוח - מנוע 16 צילינדרים (בתצורת W, חיבור של שני מנועי V) עם ארבעה מגדשי טורבו, הספק מרבי של 1,500 כ"ס ומומנט מרבי של 163 קג"מ כבר ב-2,000 סל"ד (ועד 6,000). כל הכוח הזה עובר לארבעת הגלגלים בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.

1,500 סוסים רועמים: בוגאטי מציגה דיבו


והמחיר? בוגאטי מתגאה בכך שלמרות תג-מחיר יותר מכפול מזה של שירון רגילה, חמישה מיליון יורו לעומת החל מ-2.4 לדגם ה"רגיל", כל 40 היחידות שיועדו לייצור נמכרו עוד לפני החשיפה הרשמית. הקונים? כולם בעלי שירון, שזכו להצצה מוקדמת וכנראה ממש משכנעת - בכל זאת, מדובר בכ-21 מיליון שקל לפני מסים.