סבסטיאן פטל ופרארי שלטו בגרנד פרי הבלגי שנערך אתמול (יום א') במסלול ההיסטורי של ספא פרנקורשאמפ. פטל, שהוביל לאורך כל המירוץ, הקדים את לואיס המילטון, יריבו לתואר, וזה נאלץ להסתפק במקום השני. בכך צמצם פטל, הנמצא במקום השני, את הפער בינו לבין המילטון, הנמצא בראש הדירוג, ל-17 נקודות.
 
גשם, תאונה קשה וניצחון
המכוניות של פרארי היו המהירות לאורך כל סוף השבוע בבלגיה, אבל כאשר גשם הפתיע את המתחרים בסוף מקצה הדירוג, היה זה המילטון שהבטיח לעצמו את עמדת הזינוק הבכירה. פטל נאלץ להסתפק במקום השני, ואילו ראיקונן מצא עצמו במקום השישי בגלל טעות ניהול של פרארי שגרמה לכך שנשאר ללא דלק לקראת הסיום.
 
עם מתן אות הזינוק הצליח פטל לעבור את המילטון בהקפה הראשונה, שניות לפני שמכונית קוצבת יצאה למסלול בגלל תאונה קשה שאירעה מאחור, בכניסה לפנייה הראשונה. ניקו הולקנברג ברנו פגע מאחור בפרננדו אלונסו ומעוצמת החבטה התרוממה המכונית של מקלארן ופגעה מלמעלה בסאובר של צ'רלס לקלרק, לפני שהמשיכה לשולי המסלול.

פורמולה 1, בלגיה 2018

 
היה זה סיום עגום להופעה האחרונה כנראה של אלונסו במסלול ספא במסגרת פורמולה 1. תאונה נוספת, חמורה פחות אך כזאת שהשפיעה יותר על תוצאות המירוץ, הייתה זו של דניאל ריקרדו ברד בול שנפגע מהמכונית אלונסו שפגע מאחור בפרארי של ראיקונן. שניהם ניסו להמשיך במירוץ אך פרשו בהמשך.
 
בכל מקרה, העובדה שאף נהג, ובייחוד לקלארק, לא נפגע באופן משמעותי בתאונה הקשה, העלתה את קרנה של קשת המגן המכונה "האלו", שספגה גינויים רבים כאשר פורסמה חובת התקנתה לקראת העונה הנוכחית.
 
עם ההזנקה מחדש נטל פטל את ההובלה ושלט במירוץ שהיה בהמשך הרבה פחות דרמטי. מקס וורסטפן ברד בול הצליח לעבור את שני נהגיה של הקבוצה החדשה-ישנה רייסינג פוינט/פורס אינדיה שהפתיעה במקצה הדירוג הרטוב. הנהג של רד בול תפס את המקום השלישי, וממנו עלה לפודיום לאחר המירוץ. רביעי סיים נהגה השני של מרצדס, ואטרי בוטס, שזינק מהמקום ה-17 בגלל עונש על החלפת מנוע.
 
בניגוד לאחרים, המירוץ של בוטס היה מעניין ואפשר לו ולקבוצתו למזער נזקים ולעשות זאת באופן מוצלח. חמישי סיים סרג'יו פרז לפני אסטבן אוקון, חברו לקבוצת רייסינג פוינט/פורס אינדיה, והיה זה ללא ספק סיום מירוץ מעודד לקבוצה שנחלצה לאחרונה מפשיטת הרגל.

פורמולה 1, בלגיה 2018

 
שביעי סיים רומן גרוז'אן לפני חברו לקבוצת האס, קווין מגנוסן. פייר גסלי בטורו רוסו הקדים את מרקוס אריקסון בסאובר הנותרת.
 
המירוץ הבא, ה-14 מבין 21 המירוצים לעונה זאת, הוא הגרנד פרי האיטלקי שייערך ביום ראשון הבא, 2.9.18, במסלול מונזה.
 
גרנד פרי בלגיה, מסלול ספא פרנקורשאמפ, 26.8.18
1. סבסטיאן פטל – פרארי
2. לואיס המילטון – מרצדס
3. מקס וורסטפן – רד בול
4. ואטרי בוטס – מרצדס
5. סרג'יו פרז – רייסינג פוינט/פורס אינדיה
6. אסטבן אוקון – רייסינג פוינט/פורס אינדיה
7.  רומן גרוז'אן – האס
8. קווין מגנוסן – האס
9. פייר גסלי - טורו רוסו
10. מרקוס אריקסון – סאובר

פורמולה 1, בלגיה 2018

 
אליפות העולם לנהגים לאחר 13 מירוצים (מתוך 21 מירוצים)
1. לואיס המילטון – 231 נק'
2. סבסטיאן פטל – 214 נק'
3. קימי ראיקונן – 146 נק'
4. ואטרי בוטס – 144 נק'
5. מקס וורסטפן – 120 נק'
 
אליפות העולם ליצרנים לאחר 13 מירוצים (מתוך 21 מירוצים)
1. מרצדס – 375 נק'
2. פרארי – 360 נק'
3. רד בול –238 נק'
4. רנו – 82 נק'
5. האס – 67 נק'

פורמולה 1, בלגיה 2018