טויוטה תשקיע חצי מיליארד דולר (1.82 מיליארד שקל) בחברת ההזנק האמריקאית "אובר" (Uber), שמוכרת בעיקר בזכות יישומון ושירות המוניות שלה. יצרנית הרכב הגדולה ביפן הודיעה על המהלך, כאמצעי לצמצום הפער בינה לבין יריבותיה בתחום המכוניות האוטונומיות.

טויוטה ואובר טכנולוגיות נחשבות למפגרות ביחס למתחרותיהן בפיתוח מכוניות שלא מצריכות מעורבות נהג בזמן הנסיעה, או זקוקות למעורבות נמוכה. השותפות תאפשר העמקת קשרים קיימים בין השתיים, ולטענת מנכ"ל אובר, דארה קוסרשאהי, משקפת את אסטרטגיית אובר לפתח מכוניות אוטונומיות באמצעות שותפויות.

העסקה גם מפיחה חיים בחטיבת הנהיגה האוטונומית של אובר, שמאז שאחד מרכבי הניסוי שלה פגע בהולכת רגל והרג אותה בחודש מרץ שעבר, הפסיקה את פעילותה. אובר פיטרה בעקבות המקרה מאות נהגי ניסוי והפסיקה לפעול באריזונה, שם ממוקמת מעבדת הפיתוח שלה למכוניות אוטונומיות.

טויוטה תשקיע חצי מיליארד דולר באובר


השקעה של חצי מיליארד דולר, פירושה שטויוטה מעריכה כי חברת ההזנק שווה כ-72 מיליארד דולר, בדומה להערכת השווי שקבעה אלפאבת (חברת האם של גוגל) לאובר לאחרונה.

במסגרת העסקה, אובר תעביר לטויוטה את הידע שצברה בתחום המכוניות האוטונומיות, וזה יוטמע עם מערכת ה"גארדיאן" (שומר) של יצרנית הרכב. זו האחרונה מציעה יכולת נסיעה אוטונומית חלקית, בעיקר למטרות שמירה על הנהג במקרה שאינו מגיב נכון - סיוע נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית כדומה.

רכב ראשון שיעשה שימוש בטכנולוגיה המשולבת יהיה הדור הבא של טויוטה סיינה, המיניוואן ששווק בעבר בישראל בייבוא מקביל. הסיינה ישמש גם כרכב הניסוי של אובר החל מ-2021.