כחצי שנה לאחר שחברת קומסקו רכשה 25% מאחזקותיה של חברת המזרח (יבואנית יגואר לנד רובר) ביוניברסל מוטורס ישראל (UMI, יבואנית רכבי ג'נרל מוטורס), היא קונה 25% נוספים. בכך היא תהפוך לבעלת שליטה שווה עם המזרח בקבוצת UMI, שמייבאת את מותגי קאדילק ושברולט, ועשויה בקרוב להחזיר לישראל את ביואיק (כולם מותגי ג'נרל מוטורס).

בכך UMI שבה למבנה הבעלות המשותפת, תחתיו הייתה בשנים בהן שיתפה פעולה עם קבוצת קרדן (2016-1993). בסוף 2016 חברת המזרח, שבבעלות משפחת עיני, רכשה בעלות מלאה על UMI, באמצעות קניית המניות שהוחזקו על-ידי קבוצת קרדן (46% טרם הרכישה).

חברת קומסקו, שבבעלות חיים דנון, היא יבואנית ציוד מכאני הנדסי, עם מותגים כמו JCB. מדובר בחברה ותיקה ומובילה בתחומה.

קומסקו הופכת לשותפת בעלות ב-UMI


רו"ח בני גבאי, המכהן כיום כדירקטור בחברה וכיו"ר הדירקטוריון של חברת הבת, UTS, ועמית רון שכיהן כמנהל העסקים בקומסקו, ימונו כמנכ"לים משותפים של קבוצת UMI.

דוד עיני, המכהן כיום כיו"ר הדירקטוריון וכמנכ"ל החברה, יכהן כיו"ר פעיל של דירקטוריון UMI.
אבישי לוי, דמות ותיקה ב-UMI ומי שהיה בעבר סמנכ"ל שירות וחלפים ומנכ"ל אוויס, ואשר מונה בסוף השנה שעברה למשנה למנכ"ל בקבוצת UMI בנוסף לתפקידו כמנכ"ל UTS, בחר לסיים את תפקידו בקבוצה.

 יוניברסל מוטורס מחזיקה בשליטה גם באוטו איטליה, יבואנית מזראטי ופרארי (שם היא שותפה עם סמל"ת). חברת הבת שלה, UTI, עוסקת בייבוא רכב מסחרי ומשאיות של איסוזו, בעוד חברת הבת UTS כוללת בתוכה את פעילות חברת הליסינג וההשכרה אוויס. יש לציין שחברת המזרח הינה בנוסף ליבואנית יגואר ולנד רובר, גם נציגה של גרייט וול (Great Wall) הסינית בארץ.