מרצדס חשפה רכב חשמלי סדרתי ראשון - EQC. שנתיים אחרי שהכריזה על תוכניות לייצור מבחר דגמים חשמליים, ואחרי שורה של קדימונים, רכב הפנאי החשמלי נחשף במלואו באירוע מיוחד שמרצדס ערכה אמש (ג') בשטוקהולם, בירת שוודיה.

ה-EQC היא רכב פנאי בגודל בינוני, עם אורך של 476 ס"מ, רוחב של 188 ס"מ, גובה של 162 ס"מ ובסיס גלגלים של 287 ס"מ. הוא מציע חמישה מושבים, ומשקל עצמי של 2,425 ק"ג.

לרכב החשמלי החדש שני מנועים, אחד לכל זוג גלגלים, עם הספק מרבי של 408 כ"ס (300 קילוואט) ומומנט מרבי של 77.9 קג"מ. מרצדס מפרסמת רק נתונים חלקיים, מהם ניתן ללמוד כי לרכב מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש. חשוב יותר - טווח הנסיעה המובטח עומד על "יותר מ-450 ק"מ" בין טעינות. באמצעות עמדת טעינה מהירה, ניתן להטעין מצבר כמעט ריק (10%) ל-80% בתוך כ-40 דקות.

מרצדס חשפה רכב חשמלי סדרתי, השיווק מ-2019


ל-EQC מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 80 קילוואט-שעה. צמד המנועים יוצרים הנעה כפולה לא קבועה. תצרוכת החשמל שלו עומדת על 4.5 ק"מ לקוט"ש. עוד נמסר כי לרכב החדש כושר גרירה מרשים של עד 1,800 ק"ג.

מרצדס חשפה רכב חשמלי סדרתי, השיווק מ-2019


כיאה לרכב מודרני של מרצדס, ה-EQC מצויד במיטב טכנולוגיית הבטיחות והנוחות. בין היתר מוצעות מערכות בלימת חירום אוטונומית, סיוע שמירת נתיב ומעבר בין נתיבים, מסכים גדולים למחוונים ולמולטימדיה ועוד.



מרצדס תחל את ייצור ה-EQC בשנה הבאה, במפעלה שבברמן, גרמניה. הרכב החדש ייוצר בהמשך גם בסין, עבור השוק המקומי. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות של חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, להשיק אותו בישראל. בכל מקרה, זה כפי הנראה לא יקרה לפני המחצית השנייה של 2019.