מסתבר שלהיות מתמחה בתוכנית המהנדסים של פולקסווגן אוסטרליה, זו משימה הרבה יותר מהנה משחשבנו. יצרנית הרכב הגרמנית חשפה באוסטרליה יצירת אומנות על גלגלים, שמהנדסיה הצעירים תכננו לקראת אירוע ספורט מוטורי שנערך בסוף השבוע בסידני.

המכונית, שמבוססת על פולקסווגן ארטאון R-Line - מחליפת הפאסאט CC, עברה לא רק שורה ארוכה של שיפורים לטובת ביצועים על המסלול, אלא גם נצבעה בצביעה מיוחדת שהופכת אותה ל"מכונית אומנות" - יצירה ייחודית על גלגלים שמבטאת יותר מרק כוח וביצועים.

אבל אנחנו יודעים שאתם אוהבים כוח, אז נספר כי גם כאן לארטאון המיוחדת - שנקראת "ART3on" במשחק מילים שמחבר "אומנות" ואת שם המכונית (Arteon) - יש שרירים לא קטנים. מהנדסי פולקסווגן בחרו במנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין, ושדרגו אותו להספק מרשים של 490 כ"ס ומומנט מרבי של 61.6 קג"מ. 

האומנות היא בונוס: פולקסווגן ארטאון עם 490 כ


זה מספיק בשביל האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות, זאת תודות בין היתר למגדש טורבו גדול יותר, מצנן ביניים משודרג, משאבת דלק חדשה ומערכת פליטה ספורטיבית מתוצרת מילטק. מכיוון שמדובר במכונית מסלול, יש גם כלוב התהפכות, מתלי בילשטיין ספורטיביים, צמיגי סמי-סליקס ובלמים משודרגים.

האומנות היא בונוס: פולקסווגן ארטאון עם 490 כ
המקור: ארטאון R-ליין בצבע זהב


הארטאון המיוחדת והיחידה מסוגה, תוכננה לקראת השתתפות במירוץ נגד השעון ("World Time Attack Challenge") שנערך בסידני בסוף השבוע. נכון לעתה אין כל כוונה לייצר אותה - אף לא כמהדורה מוגבלת.