לואיס המילטון לא ניצח בגרנד פרי של מקסיקו, הוא אפילו לא היה בשלישיה הראשונה. אבל מקום רביעי במירוץ, שהוא עצמו הגדיר אותו כ"איום ונורא", הספיק להמילטון כדי לזכות בפעם החמישית באליפות העולם לנהגים בפורמולה 1. רק שני נהגים הגיעו להישג זה: חואן מנואל פנג'יו (1951; 1954-1957) ומיכאל שומאכר (שבע זכיות; 1994-1995; 2000-2004).
 
ונעבור לאירוע עצמו
המירוץ שנערך בבירה המקסיקאית הגבוהה (מעל 2300 מטרים) התנהל דווקא בסימן רד בול. מנועי רנו הסתדרו טוב יותר מהאחרים עם האוויר הדליל בחמצן, ולראשונה בעידן מנועי ה-1.6 טורבו – שהחל בעונת 2014 – התייצבו שתי מכוניות של רד בול בשורה הראשונה בקו הזינוק. מקס וורסטפן היה המהיר ברוב מקצי האימונים, אך דניאל ריקרדו חטף לו את ההקפה המהירה ממש מתחת לאף. המילטון דורג שלישי לפני סבסטיאן פטל.
 
כדי להשאיר את מאבק האליפות פתוח, פטל חייב היה לנצח (25 נקודות), והמילטון היה צריך לסיים במקום השמיני ומטה (4 נקודות ומטה); שני התנאים לא מולאו.


 
יום מירוץ
בזינוק פרץ וורסטפן קדימה, בעוד המילטון, עם פתיחה מעולה, הצליח להתברג בין המכוניות של רד בול ולתפוס את המקום השני. אבל אחרי החלפות הצמיגים הראשונות המרצדס פשוט נקלעה לבעיה של שחיקת צמיגים ונראה שאף תרכובת לא התאימה לה. בשלב מסוים המילטון אף ירד מהמסלול כשניסה להתגונן מול מתקפה של ריקרדו בהקפה ה-47.
 
מאחור נראה שהמכוניות של פרארי דווקא מסתדרות טוב יותר עם תנאי המירוץ, ופטל החל משפר מקומות. אחרי עקיפות על ריקרדו ועל המילטון הוא סיים במקום השני. ריקרדו, שבשלבים מסוימים נראה בדרך למקום השני, נאלץ לפרוש בפעם השמינית העונה (יותר מכל נהג אחר) בגלל תקלה טכנית במנוע של רנו. הפרישה, שהתרחשה תשע הקפות לסיום, הותירה את המקום השלישי לקימי ראיקונן, שבמירוץ סולידי הצליח להסתפק בהחלפת צמיגים אחת מול שתי החלפות לרוב המובילים.

1605768

 
המילטון כאמור סיים רביעי ולפני חברו לקבוצה, ואטרי בוטס, שגם הוא לא הסתדר עם הצמיגים. חמישי ניקו הולקנברג ברנו, לפני צ'רלס לקלרק בסאובר, סטופל ואנדרום במקלארן היחידה שסיימה (לאחר שפרננדו אלונסו פרש), מרקוס אריקסון בסאובר ופייר גסלי בטורו רוסו.
 
עוד עניין לסיום
עד לסיום העונה נותרו שני מירוצים – ברזיל, 11.11; אבו דאבי, 25.11 – ואיתם אמורה מרצדס, המובילה בפער של 55 נקודות על פרארי, להגיע למקום הראשון באליפות היצרנים.
 
גרנד פרי מכסיקו, מסלול הרננדז, מקסיקו סיטי, 28.10.18
1. מקס וורסטפן- רד בול
2. סבסטיאן פטל – פרארי
3. קימי ראיקונן – פרארי
4. לואיס המילטון – מרצדס
5. ואטרי בוטאס  - מרצדס
6. ניקו הולקנברג – רנו
7. צ'רלס לקלרק – סאובר
8. סטופל ואנדרום - מקלארן
9. מרקוס אריקסון – סאובר
10. פייר גסלי - טורו רוסו
 


אליפות העולם לנהגים (לאחר 19 מירוצים מתוך 21)
1. לואיס המילטון – 358 נק'
2. סבסטיאן פטל – 294 נק'
3. קימי ראיקונן – 236 נק' 
4. ואטרי בוטס – 227 נק'
5 .מקס וורסטפן – 216 נק'
 
אליפות העולם ליצרנים (לאחר 19 מירוצים מתוך 21)
1. מרצדס – 585 נק'
2. פרארי - 530 נק'
3. רד בול – 362 נק'
4. רנו -  114  נק'
5. האס – 84 נק'