תערוכת השיפורים של לאס וגאס, SEMA, ידועה במכוניות התצוגה המשוגעות שלה, אבל נדמה שבמקרה של טויוטה טונדרה פאי פרו (Tundra Pie Pro), נראה שנקבע שיא חדש של יצירתיות.

טנדר התצוגה החדש של טויוטה לא רק מייצר חשמל בלי זיהום באמצעות תא דלק (מימן), אלא גם יכין לכם פיצה באופן אוטונומי על-ידי רובוטים. כן, אתם רק צריכים לבחור את הפיצה, ושתי זרועות ממוחשבות יכינו לכם אותה בתוך שש עד שבע דקות.

הטנדר, שתוכנן יחד עם חברת הרובוטיקה נאצ'י (Nachi) ופיצה האט, מצויד בחלקו האחורי במקרר לאחסון פיצות. זרוע ראשונה לוקחת את הפיצה הנבחרת לתנור המובנה, שם היא נאפית. זרוע שנייה מוציאה את הפיצה המוכנה, פורסת אותה לשש פרוסות, אורזת אותה בקרטון ומגישה לסועד.

במקום פיצריה: טנדר של טויוטה יכין לכם ארוחה


הטונדרה פאי פרו (Pie הוא כינוי מקובל לפיצה בארה"ב), מצויד במערכת ההנעה החשמלית של טויוטה מיראי. מדובר במערכת שבמקום מצברים גדולים ויקרים, עושה שימוש בתא דלק בו תגובה כימית בין מימן ממיכל הדלק לחמצן מהאוויר, יוצרת אנרגיה חשמלית. מערכת כזו לא פולטת כל זיהום (תוצר הלוואי היחיד הוא אדי מים ראויים לשתייה), ובניגוד למכוניות חשמליות מבוססות מצברים ניתנת לתדלוק מחדש כמו רכב בנזין, תוך דקות, ולא שעות ארוכות.

במקום פיצריה: טנדר של טויוטה יכין לכם ארוחה


אם כל זה נשמע לכם טעים, לצערנו אין לנו בשורה חיובית לסיום. את הפיצה שלכם תצטרכו להמשיך ולהכין לבד, או לפחות להזמין עם שליח, משום שלפי שעה אין כל כוונה לייצר את הטונדרה פאי פרו. גם הטונדרה הרגיל, שכבר משווק בארה"ב מזה שנים, לא צפוי להגיע לישראל בעתיד הנראה לעין.