יצרנית מכוניות הספורט הבריטית אסטון מרטין, מציינת 60 שנה להישג בספורט המוטורי: זכייתה של ה-DBR1 במקום הראשון והשני במירוץ 24 השעות של לה מאן בשנת 1959. ה-DBR1, שרק חמש יחידות ממנה יוצרו בין 1956 ל-1959, הפכה מאז לאחת המכוניות הקלאסיות היקרות ביותר בשוק האספנות (אשתקד נמכרה אחת בארה"ב בקרוב ל-84 מיליון שקל).

את המאורע הבריטים מציינים, איך לא, עם מהדורה מיוחדת של מכונית מודרנית - ובמקרה הזה ה-DBS סופרלג'רה, שהופכת ל-"DBS 59" ותוצע במהדורה מוגבלת של 24 יחידות בלבד, אחת לכל שעה של המירוץ הנחשב לאחד המפרכים בעולם.

לא תופתעו לגלות שה-DBS 59 עוצבה בהשראת ה-DBR1 - כולל מרכב בצבע ירוק מירוצים בריטי, שהיה הצבע הרשמי של מכוניות מירוץ בריטיות מהתקופה. חלקי מרכב שונים נצבעו בצבע ברונזה (למשל תגי השם, החישוקים ומסגרת הסבכה הקדמית), וכל אחת מ-24 המכוניות תישא תג על גבי הכנף הקדמית עם מספרה בסדרה.

חגיגת מורשת: אסטון מרטין DBS מיוחדת


בתא הנוסעים תמצאו מושבים בשחור וחום, מנופי העברת הילוכים בצבע ברונזה וכל קונה יקבל סרבל מירוצים בעיצוב רטרו וקסדות תואמות.

ה-DBS 59 לא מוסיפה למפרט הטכני המכובד מלכתחילה של ה-DBS סופרלג'רה, ומציעה מנוע 5.2 ליטר טווין-טורבו (V12), עם 725 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. זה מספיק כדי להאיץ את מכונית הקופה הגדולה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות ולמהירות מרבית של 340 קמ"ש.

חגיגת מורשת: אסטון מרטין DBS מיוחדת


אסטון מרטין DBS סופרלג'רה עדיין לא הושקה בישראל. המכונית עליה היא מבוססת, ה-DB11, דווקא כן - ויכולה להיות שלכם תמורת החל מ-2.086 מיליון שקל. מחיר המהדורה המיוחדת החדשה לא פורסם.