יצרנית מכוניות הספורט הבריטית אסטון מרטין מציגה: DBS סופרלג'רה (Superleggera, "קלה במיוחד" באיטלקית). הבסיס הוא DB11 המשווקת גם בישראל - שלכם תמורת החל מ-2.086 מיליון שקל - אבל הסופרלג'רה, כפי ששמה מרמז, קלה יותר ובעיקר חזקה הרבה יותר. 

עם 725 כ"ס ו-91.7 קג"מ, מנוע ה-V12 טווין-טורבו שלה (5.2 ליטר) מפיק 117 כ"ס ו-20.4 קג"מ יותר מ-DB11 רגילה, והמשקל העצמי הופחת מ-1,770 ל-1,668 ק"ג. נכון, לא ממש מצדיק את התואר "קלה במיוחד", אבל לפחות צעד בכיוון הנכון.

גרסה חדשה ל-DB11 - עם 725 כ


ה-DB11 סופרלג'רה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות (3.9 ב-DB11) ולמהירות מרבית של קרוב ל-340 קמ"ש (322 ב-DB11). הדגם החדש מאפיל אף על הגרסה הבכירה של ה-DB11 עד כה, ה-AMR, לה 630 כ"ס "בלבד". כמו כל גרסאות ה-DB11, היא מצוידת בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית.

גרסה חדשה ל-DB11 - עם 725 כ


מלבד תוספת הכוח וכדי לייצר בידול כדגם נפרד, ה-DBS מציעה עיצוב שונה מזה של תורמת הפלטפורמה. העיצוב דרמטי יותר וכולל סבכה קדמית ענקית, פתחי קירור למנוע, יחידות תאורה חדשות מלפנים, בעוד מאחור תאורת הבומרנג הוחלפה ביחידות תאורה רוחביות צרות המחוברות בפס - סידור המזכיר דגמי פורשה מודרניים ובמיוחד את הקאיין והפאנאמרה החדשים.

גרסה חדשה ל-DB11 - עם 725 כ


אסטון מרטין DBS סופרלג'רה תשווק החל מסוף השנה, וצפויה להגיע גם לישראל בהזמנה מיוחדת. מחירה לא פורסם, אך צפו לשלם הרבה יותר מ-DB11.