30 שנה חלפו מאז איירטון סנה, מי שנחשב עד היום לאחד מנהגי הפורמולה 1 הטובים בהיסטוריה, רשם את הנצחון הראשון שלו באליפות המוטורית הבכירה. זה היה ב-1988, אחרי עונה מותחת בה הברזילאי נהג במכונית מדגם מקלארן MP4/4, בעידן בו היצרנית כלל לא ייצרה מכוניות לכביש (הראשונה הגיעה רק ב-1993).

לכבוד ההישג ההוא, מקלארן מציינת כעת את האליפות ההיסטורית עם ה-P1, מכונית העל ההיברידית הוותיקה, שהוצגה עוד ב-2013. המכונית המיוחדת, שעיצובה ארך שלוש שנים, מבוססת על גרסת ה-GTR של ה-P1, שמיועדת לשימוש במסלול על-ידי לקוחות פרטיים.

את המכונית הזמין לקוח של מקלארן, ששמו לא פורסם, ושלפי היצרנית אוהד במיוחד את סנה המנוח. לכן גם הוא נתן למכונית שקנה את הכינוי "בקו" (כינוי הילדות של סנה), ובחר בסכמת צבעים בהשראת מכונית הפורמולה 1 מלפני 30 שנה.

1608878


אז, השילוב האדום-לבן הגיע מנותנת החסות הראשית, חברת הסיגריות מרלבורו, כיום תודו שזה פשוט נראה טוב. ב-P1 GTR המיוחדת, אחת מאחת, לא מופיע כמובן הכיתוב מרלבורו, שגם על מכוניות המירוץ נעלם עם הזמן בשל תקנות שאסרו לפרסם סיגריות בשמן המפורש.

1608873


מלבד הצבעים, ה-GTR "בקו" גם כוללת שינויים אווירודינמיים, לשיפור ביצועיה במהירות גבוהה, כיתובי "סנה", "ננהג לשלמות" ואזכורים נוספים של הנהג, שנהרג בתאונת נהיגה במהלך מירוץ הפורמולה 1 שנערך במאי 1994 באימולה, איטליה.

1608876


זוהי כמובן לא הפעם הראשונה בה מקלארן מכבדת את שמו של סנה. מלבד מספר מהדורות מיוחדות לאורך השנים, היצרנית אף קראה בשמה של מכונית העל האחרונה שלה על שמו - "סנה". הנהג הברזילאי זכה באליפות הנהגים בפורמולה 1 שלוש פעמים עם מקלארן, ב-1988, 1990 ו-1991, פעמיים במקום השני (1989 ו-1993 עם מקלארן), ופעם אחת בשלישי (1987 עם לוטוס). הוא השתתף ביותר מ-160 מירוצים, בהם ב-80 עלה על הפודיום (כולל 40 נצחונות) וב-19 קבע שיא מסלול.