ב־15 לנובמבר החלה ההשקה העולמית לב.מ.וו סדרה 3 החדשה בפארו שבפורטוגל. נחשו מי העיתונאים הראשונים שנהגו בה? נכון, אנחנו. לא האמריקאים, לא הגרמנים ולא הבריטים. ניפחתי את החזה והודעתי לכל עובר ושב, באנגלית עילגת, שזה רק היה עניין של זמן עד שיבינו כולם כי השוק בישראל הוא החשוב ביותר. הגדלתי והשוויתי למטוסי קרב — לא משנה מי הזמין ראשון, בסוף ישראל היא זו שתקבל ראשונה את המטוסים.
 
עשרים דקות מאוחר יותר, במסיבת העיתונאים, הודיעו שיש אמברגו פרסום עד ל־12 לדצמבר, כשאחרוני העיתונאים יסיימו את הנהיגה...
 
בנובמבר גם הושק בישראל מותג פאר העל בנטלי. נדרשו להם 99 שנים כדי להגיע לישראל, אבל כידוע, עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. ההשקה נעשתה על גג מלון בוטיק, כאשר בקומת הכניסה נמצא אולם התצוגה. הסיבה? לדבריהם הם לא מוכרים מכונית כי אם חוויה. בסדר. משיחה עם שי דואני, מנכ"ל היבואנית, נאמר לי שהמקום יהיה פתוח לכל דורש, כולל כאלה שידם אינה משגת את המכונית.
 
בא מהשוליים - מסתכן


וזה עוד כלום, וברשותכם אצטט את מר דואני — "אם יגיע ילד, אני אדאג לפתוח לו את דלת המכונית ואושיב אותו בתוכה". וזה רבותיי לא משהו מובן מאליו, וסחתיין עליך מר דואני. פעם היינו בורחים מהלימודים לים, בדמיוני אני יכול לראות תלמידים בורחים לאולם התצוגה של בנטלי.
 
נמאס לי מרוכבי האופניים החשמליים. יסלחו לי אלו שרוכבים כראוי, הבודדים, הצדיקים בסדום. נמאס לי לראות אותם מתנהגים כאילו הכביש שייך להם. רמזורים? הצחקתם אותם. ילדים על מדרכה? שילכו הביתה מצידם, שום רוכב אופניים לא מוכן להאט וחולף כאילו היה ביעף יירוט אי שם במדינת אויב. ברכבת, האופניים האלו לא תמיד מקופלים, שהרי זו עבודה קשה בשביל הבעלים. אז הם תופסים הרבה נפח מקום, על חשבון אכלוס בני אנוש. אני אפילו לא מדבר על זה שהם נדחפים בתחנה למדרגות הנעות עם האופניים, כמו שהם, ופוגעים בסובבים, אם בגוף ואם בזה שלא ניתן "לעקוף" את האטיים, שכן אדם עם מכונה מחושמלת שכזו תופס מקום של שניים, לרוחב.
 
יום לפני כתיבת שורות אלו, רוכב אחד שרק לי לזוז, על המדרכה, והבן אלף הזה עוד עשה את זה בשריקה מסולסלת, כזו עם סטייל, ואז חלף לידי במהירות פסיכית. הם מסכנים את עצמם בכביש כתוצאה מהפרש מהירויות גדול מדי בינם ובין הכלים הממונעים בנזין, הם מסכנים הולכי רגל במדרכה והם לא מתחשבים באחר במקומות ציבוריים.

בא מהשוליים - מסתכן

 
אני מבין את היתרון העצום שיש לכלים האלו, רק שבמדינתנו הוא לא מתורגם למה שהוא אמור להיות. מה לעשות, תוצאה של שילוב בין תשתית בוסרית לבין חינוך לקוי. ואני לא מוכן להיפגע. לא בזכויות ולא בגוף. לו זה היה תלוי בי, הכלים האלו היו מחוץ לחוק. אנחנו, כעם, לא בשלים תרבותית לכלים האלה.
 
[email protected]