כלמוביל, יבואנית מרצדס ישראל, נקטה בצעד בלתי שגרתי והכריזה על שירות חדש אותו תציע ללקוחות: יבוא אישי. השירות יינתן במסגרת מחלקת הטרייד אין וייעשה בידי עובדים שהוסמכו לכך על-ידי משרד התחבורה.

אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל, ציין שההחלטה נועדה לתת מענה ללקוחות רבים שביקשו סיוע בתחום היבוא האישי. "השרות החדש נועד לאפשר ללקוחות שלנו לבחור מכל אופציות הרכישה, חדש, משומש ויבוא אישי, לעשות זאת תחת קורת גג אחת, להשוות את העלויות השונות באופן מרוכז ואמין ולבחור את הדרך הרצויה להם לביצוע הרכישה", כך על-פי פינטו.

לדבריו, אחת המטרות החשובות היא למסד את נושא היבוא האישי תחת המטריה המקצועית של כלמוביל, ולעשות זאת בשקיפות מלאה, הן ביחס למצב הרכב וההיסטוריה שלו, והן ביחס למחירו. אחת המטרות היא להביא כלים מיד שנייה מסוגים החסרים כיום במלאי של היבואן, והמשמעות היא התמקדות במכוניות היברידיות-נטענות המבוקשות כיום. יצוין כי בגלל החלפת חטיבות הכוח ההיברידיות הנטענות בדגמי מרצדס החדשים בתקופה האחרונה סובל היבואן ממחסור גדול באספקת כלים כאלה, עד שיגיעו הדגמים החדשים יותר.

כלמוביל תציע מרצדס בישראל ב


פינטו מציין כי המהלך, הנעשה בשיתוף מרצדס, יעניק ללקוח מבחר ענק של דגמי החברה מכל הסוכנויות שלה ברחבי העולם. "יש הרבה לקוחות שפונים אלינו עבור שירות כזה, והמטרה היא להשאיר את הלקוחות ב'בית'. אני מאמין שיגיעו אלינו מאות לקוחות, חלקם יקנו מאיתנו, אחרים יקבלו ייעוץ מקצועי וחלק יבחר בסוף לרכוש רכב מיד שנייה מהטרייד-אין.

"יש הרבה לקוחות שנכוו מהיבוא האישי, לרוב בגלל שלא שיקפו בפניהם את מצב הרכב באופן נכון, והם לא קיבלו את האמינות שאנו במרצדס יכולים לתת". פינטו מעריך שב-2018 נמכרו כ-740 מכוניות מרצדס ביבוא אישי.