"יש נסיעה מעניינת לאיטליה". התאריך היה מהעמוסים בחודש, מחצית האנשים אינם זמינים, האחרים עמוסים מעל הראש, ובכל זאת בלעתי את הגלולה, פשוט לא הייתה ברירה.
 
אחרי יום עבודה מפרך, לילה לבן וחצי יום בטיסות חֶסֶך (לואו קוסט) מאחרות, נחתי באובליה קוסטה סמרלדה שבסרדיניה. מהמטוס, הנוף על שלל גבעותיו, צמחיו וחופיו נראה מאוד ציורי, והדרך למלון, המרשים בגודלו וביופיו, אישרה זאת. 
 
המלון נראה מוכר, התחושה משום מה הייתה שאני חייב ללבוש חליפה, אני מתחיל להרגיש מאיזו סיבה כמו רוג'ר מור, אני שותה ורמוט (מנוער, לא מעורבב) — ואז הכל התחבר (עייפות־יתר יוצרת עולם חלופי; העורך); כאן צולם "המרגל שאהב אותי" (בונד, ג'יימס, בונד; סרט עשירי, 1977; לוטוס אספרי גם כצוללת).

דגמי מזראטי במבחן - נהיגה ראשונה

 
מחר, נחווה את שלשמו התכנסנו, חוויית "נְהַג וְהַפְלֵג" של מזראטי שתתקיים במחצית השנייה של היום. אני, שהבנתי שזמן נהיגה מספק בכדי לקבל איזשהו רושם סביר מהמכוניות לא יהיה, ניגשתי, גיששתי, ביקשתי, ת'חננתי — והם אמרו לי כן. וכך בבוקר חיכו לי לורנצו — אלוף איטליה במירוצי ראלי ב־2017 ומדריך נהיגה מתקדמת — ולבנטה S, לאחר מתיחת הפנים.
 
שפרנט, גיא שפרנט
בדרכינו מעלה, אל מעבדתו של סטרומברג בהרים, הנופים עוצרי נשימה, עם מפרצים, הרים וים כחול. נוחות הנסיעה של הלבנטה על חישוקי "20 סבירה והוא מרגיש מרוסן, אם כי ישנה תחושת נדנוד קלה על ציר הרוחב בחלק מכבישי האי. גם בידוד הרעשים טוב ובמהירויות בהן נסענו (תלת ספרתיות נמוכות) לא נשמעו רעשי רוח, אך נשמעו מעט רעשי כביש. בנסיעה איטית יותר בכפרים, נראה היה כי תיבת ההילוכים, שלרגל מתיחת הפנים עברה עדכון תוכנה, אינה ששה להעלות הילוך ובחלק מהמצבים, במהירות נמוכה זה גרם לרעש מנוע מונוטוני לא נעים. בשאר הזמן, תיבת ההילוכים עבדה יפה, עם החלפות הילוכים חלקות וזריזות.

דגמי מזראטי במבחן - נהיגה ראשונה

 
ביציאה מהכפרים הרגשתי כאילו מתנקשיו של סטרומברג נושפים בעורפינו (יתכן שנטלתי את הכדור הלא נכון בבוקר...) ונתנו דרור למנוע ה־V6 0.3 ליטר של גרסת S, עם 430 כ"ס. המנוע הזה מאיץ את הלבנטה בקלילות למהירויות שלא ימצאו חן בעיני הקרביניירי. בפיתולים ההגה מתגלה כחד ומדויק, רמת האחיזה גבוה ולא קשה לנהוג בקצב גבוה. המתלים הנוקשים מאפשרים שינויי כיוון קלילים וזריזים ומסווים את העובדה שמדובר ברכב פנאי השוקל מעל ל־2 טון.
 
בירידות לכיוון הים, כשניסינו לברוח ממלתעות וממסוקה של נעומי (החוק אוסר על נהיגה במצב כזה, לא ככה? הנ"ל), הבלמים התגלו כמעט ספוגיים, בעיקר במהלכם הראשוני, מה שלא צפוי מרכב עם יומרה ספורטיבית כשל מזראטי. למזלי, לא הייתי צריך לבחון איך הלבנטה הופכת לצוללת, אבל כן נרטבתי. מאוד (מיד).

דגמי מזראטי במבחן - נהיגה ראשונה

 
לזה לא ציפיתי
מול חוף Phi, על סיפונה של מזראטי מולטי 70, קפטן ג'יאובני סולדיני מקבל את פני. ג'יאובני מתחרה במירוצי יאכטות כבר מעל לחצי יובל ולזכותו רשומים, בין היתר, 2 מירוצים סובבי עולם ולמעלה מ־40 חציות אוקיאנוס. מולטי 70 היא יכטת מירוצים בעלת שלושה גופים (טרימרן), הבנויה ברובה מחומרים מרוכבים, הכוללים שימוש נרחב בסיבי פחמן. יחד עם קבוצה מצומצמת של עיתונאים נוספים, אני מתמקם על הרשת שבין הסיפונים הקטנטנים, נאחז במה שאפשר, רק לא בחבלים (האצבעות חשובות לי). המפרש מורם וג'יאובני מפנה את החרטום אל עבר אזור פתוח.

דגמי מזראטי במבחן - נהיגה ראשונה

 
10 קשר וזה רגוע ונחמד, 20 קשר וכל צד שמאל, לרבות כל הגוף השמאלי, כבר מחוץ למים, מתקרבים ל־30 קשר והרוח מחתחתת, מאלצת את ג'יאובני לתיקונים קטנים ומהירים, בעוד אנחנו נזרקים מצד אל צד ומנסים להיאחז במה שאפשר בכדי לא ליפול (זה לא עזר לי). הגלים המתנפצים מתחת לגופים וכל המים הנזרקים מהסנפיר השמאלי ממלאים את פנינו במלח. מתקרבים ל־40 קשר, כבר רטובים עד שד עצמותינו אך ג'אובני והצוות לא מרפים, עוד כיוונים למפרש, עוד תיקוני כיוון, מתוך שלושת גופי היאכטה. במצטבר, 3/4 גוף היה במים.
 
40 קשר, ראיתי על מד המהירות אולי לשבריר שנייה, אבל לי זה מספיק, מסתבר שספורט ימי זה מעניין. מי היה מאמין? (כאלה שמכירים אותו; הנ"ל)

דגמי מזראטי במבחן - נהיגה ראשונה

 
אז מה הלאה?
באותו ערב ישבתי למשקה עם עמנואל קמריני, מנהל השיווק של מזראטי לשוק המזרח אירופאי (מסתבר שאנחנו שם) ודיברנו. מסתבר, שמזראטי, לתפיסתה, מתמודדת עם בעיית תדמית.
 
מזראטי, לשיטתה, מתחרה בטריו היוקרה הגרמני (אודי, ב.מ.וו ומרצדס) ורואה עצמה גם כאלטרנטיבה לפורשה, הבעיה שלה, היא כי מרבית הלקוחות הפוטנציאלים כלל לא שוקלים את מוצריהם.
 
לפי מזראטי יש לכך שתי סיבות עיקריות: האחת, חלק גדול מאותם לקוחות כלל לא מכירים את המותג ולא מודעים להיצע דגמיו; השנייה, הלקוחות שכן מודעים למותג ולדגמיו, סבורים שהמחירים גבוהים ממה שהם בפועל.
 
דגמי מזראטי במבחן - נהיגה ראשונה


לאור תוכניות החומש שמתחלפות כל שלוש שנים בערך, ולאור הטלטלה שעברה FCA עם פטירתו הפתאומית של מנכ"לה סרג'יו מרקיונה, וגם לאור ההיסטוריה המפוארת של המותג שזכה להצלחה במרוצים וייצר יצירות מופת של ממש לאורך השנים, נאחל שיצליח להם. אני מקווה שיצליחו לתפוס מקום של כבוד לצד הטריו הגרמני, אבל מקווה שלא ישכחו בדרך את מה שמייחד אותם.