10 סטייג'ים, 5,000 ק"מ (מתוכם 3,000 ק"מ מתוזמנים כנגד השעון) בתנאי שטח קשים, שבוע וחצי בלבד - ורק יום מנוחה אחד. היה זה הראלי דקאר 2019. מירוץ הסיבולת שעדיין נחשב לקשה בתבל, אומנם קוצר השנה כמעט בחצי (ולראשונה מזה 40 שנה חצה רק מדינה אחת, פרו) והעלה חששות שלא יהיה קשוח "מספיק", סיפק אתגר מפרך ל-525 צוותים מ-61 מדינות. ב-6 בינואר יצאו מלימה 334 כלי רכב: 167 אופנועים וטרקטרונים, 126 מכוניות ו-41 משאיות - הרבה פחות חצו את קו הסיום
 
בקטגוריית האופנועים, כשיש בידה כבר 17 נצחונות נכון ל-2018, אף אחד לא הופתע כאשר קבוצת Red Bull KTM זכתה בפעם ה-18. השנה היה זה טובי פרייס האוסטרלי שקטף את התואר (בפעם השנייה עבורו), תוצאה שהפתיעה גם אותו בהתחשב בכך שעבר ניתוח במהלך באימוני ההכנה שלפני המירוץ. כאשר בני קבוצתו מ-Red Bull KTM נעלו את הפודיום, במקום השני, אלוף אשתקד Matthias Walkner (כזכור האוסטרי הראשון שניצח בקטגוריית האופנועים) ושלישי סם סאנדרלנד הבריטי. 

ראלי דקאר 2019 – פעם שלישית לנאסאר על-אטייה, פעם ראשונה לטויוטה

 
Eduard Nikolaev זכה בפעם השלישית ברצף ובפעם הרביעית בסך הכל, כשניצח שלושה סטייג'ים במשאית של KAMAZ והשיג ניצחון דומיננטי כשיש 25 דקות שמפרידות בינו לבין בן קבוצתו, Dmitry Sotnikov, שסיים שני. אל המקום השלישי הגיע הנהג ההולנדי Gerard de Rooy במשאית של Iveco, הוא סיים מעל שעה וחצי מאחורי המקום הראשון.
 
בקטגוריית הטרקטרונים, בניסיון השני שלו בלבד, Nicolás Cavigliasso הארגנטינאי זכה כאשר ניצח ב-8 מתוך עשרת הסטייג'ים! שאר הפודיום הינו כל ארגנטינאי עם Jeremías González Ferioli ו- Gustavo Gallegoבמקומות השני והשלישי בהתאמה.


 
לאחר שינוי התקנות, ה-3008DKR MAXI של פיג'ו יצאה מכלל שימוש, ולכן הצרפתים החליטו לא להשתתף כקבוצה רשמית. לאחר שבני קבוצתו לשעבר, סיריל דיפרה, סטפן פטרהנזל ('מר. דקאר') וקרלוס סיינז (מנצח אשתקד) עברו לקבוצת MINI X-RAID, סבסטיאן לואב (אלוף העולם בראלי 2004-2012) החליט להישאר נאמן לפיג'ו כאשר זו תהיה הפעם האחרונה בה יהיה במדים של PSA. ואם האתגר לא היה קשה מספיק עבור לואב, השנה התחרה לראשונה בקבוצה פרטית- PH-SPORT שזכתה לראות גם את הארי האנט הבריטי עוטר את המדים של פיג'ו.
 
בניגוד לאשתקד, כאשר פרש בסטייג' 5, השנה זכה לואב לסיים את הראלי (זהו נסיונו הרביעי בלבד בדקאר) ובלי תמיכה מקבוצה רשמית, ועשה זאת בסטייל כאשר סיים במקום השלישי במרחק של כמעט שעתיים מהמנצח. אילולא תקלות טכניות (רכב צרפתי?) יכול להיות שהיה זוכה בפעם הראשונה במירוץ. אף על פי כן, לואב כן זכה בארבעה סטייג'ים במהלך הראלי והפגין מהירות מרשימה, והראה שגם עם קבוצה פרטית (ועם מכונית ישנה יותר, כאמור מ-2017) אפשר לעשות נפלאות בדקאר.
 


אל המקום השני, הגיע מי שניצח את הראלי בשנת 2014, נאני רומה הספרדי. נהג המיני נתן הופעה מרשימה אך גם הוא לא הצליח לאיים על המוביל מסטייג' 3, נאסאר על-אטייה שאומנם זכה רק בשלושה סטייג'ים אבל הוכיח שוב שבמירוצי הסיבולת הללו חשובה העקביות ועצם ההגעה לקו הסיום. וכך עשה הנהג הקאטרי כאשר הפך להיות הנהג הראשון שזכה בדקאר בשלוש מכוניות שונות, כאשר ב-2011 עשה זאת עם הטוארג של פולקסווגן וב-2015 ניצח עם הקאנטרימן של מיני. והפעם עשה זאת עם טויוטה, הישג היסטורי ליצרנית שזוכה בדקאר בפעם הראשונה.


ראלי דקאר 2019 – פעם שלישית לנאסאר על-אטייה, פעם ראשונה לטויוטה