יצרנית הרכב היפנית הונדה פרסמה איור של מכונית חשמלית ראשונה לשוק האירופאי. המכונית, ששמה עדיין לא ידוע, צפויה להתבסס על עיצוב רכב התצוגה "אורבן EV" (עירוני, Urban) מתערוכת פרנקפורט 2017, אך לפי השמועות בתעשייה תקבל שם אחר.

מהאיור הראשון ניתן לראות דמיון לרכב התצוגה, כולל אפילו מצלמות צד במקום מראות - כן, כמו אודי אי-טרון, שהפכה לאחרונה למכונית ראשונה בישראל שמציעה את החידוש הזה. מהונדה נמסר עם זאת כי הרכב, שיוצג בתערוכת ז'נבה במרץ, יהיה אב טיפוס - כך שעדיין לא ברור אם מצלמות הצד יוצעו גם בגרסה הסדרתית ואם כן, האם כאופציה בתוספת תשלום (כמו באודי).

הונדה גם לא מפרסמת מפרט טכני של הדגם המסקרן, שיציע הנעה חשמלית ללא סיוע מנוע בעירה פנימית. עם זאת, מרכבי אב טיפוס שנצפו בכבישי אירופה תחת הסוואה, ניתן ללמוד שהחשמלית הסדרתית תציע מרכב חמש דלתות ולא שלוש, כמו בדגם התצוגה. גם תא הנוסעים בעל העיצוב הייחודי צפוי להיות מעט שגרתי יותר.

כמעט מוכנה: הונדה חשמלית ראשונה


פרטים נוספים על החשמלית החדשה צפויים בז'נבה, ותחילת השיווק באירופה תהיה עוד השנה - כך הונדה. ומה איתנו? כאן אין בינתיים בשורות: מיבואנית המותג, חברת מאיר, נמסר כי לפי שעה אין תוכניות לשיווק החשמלית החדשה בישראל.