הונדה מכריזה רשמית: נייצר רכב חשמלי לשוק האירופאי. ביצרנית הרכב היפנית אף נוקבים בתאריך משוער - המכונית החדשה תגיע לאולמות התצוגה בשנת 2019.
כדי לעורר עניין בהכרזה, הונדה ליוותה אותה בחשיפת רכב תצוגה חדש. קוראים לו אורבן EV (עירוני, Urban), והוא רומז כיצד עשוי להיראות הרכב הסדרתי - או לפחות הכיוון הכללי של העיצוב. הסופרמיני החשמלית לתצוגה נחשפה בתערוכת פרנקפורט, שנערכת בימים אלה בגרמניה.
הונדה תשיק חשמלית-עירונית בשנת 2019
צילום: מנהל
האורבן EV היא מכונית קטנה עם מרכב האצ'בק, ועיצוב בעל סממני רטרו שמזכירים את הסיוויק המקורית מ-1972. גם בתא הנוסעים העיצוב מערבב עתיד ועבר, עם ספסל קדמי גדול במקום מושבים נפרדים, ריפוד בצבע בז' סטייל שנות ה-70, ומנגד מסכי מולטימדיה גדולים. הונדה לא מספקת מפרט טכני כלשהו, למעט שהאורבן EV קצרה ב-10 ס"מ מהג'אז הנוכחית (כלומר כ-385 ס"מ לעומת אורך של 395 ס"מ בסופרמיני המוכרת).
הונדה תשיק חשמלית-עירונית בשנת 2019
צילום: מנהל
החשמלית החדשה תתבסס כפי הנראה על מצברי ליתיום-יון, ותציע טווח של יותר מ-200 ק"מ, מספיק לשימוש עירוני. בשלב זה לא ברור אם הונדה תציע את הרכב גם בגרסאות נוספות - למשל כלאיים נטען משקע עם סיוע בנזין או אף בגרסאות מנוע בעירה פנימית ללא מנוע חשמלי.
הונדה תשיק חשמלית-עירונית בשנת 2019
צילום: מנהל
פרטים נוספים על הגרסה הסדרתית צפויים להתפרסם בעוד כשנה מהיום. נכון לעתה לא ידוע אם החשמלית החדשה - שתוצע כאמור באירופה מ-2019 - תגיע גם לישראל.