ראלי שבדיה – למרות הקרח והשלג שכיכבו במונטה קרלו, במירוץ פתיחת העונה – הוא הראלי החורפי של העונה. שבוע קודם למירוץ, השלג היה מושלם, אך למזג האוויר היו תוכניות אחרות.

ראלי שבדיה 2019 - טויוטה בראש

 
אותם 384 מסמרים הנעוצים בכל צמיג של מכונית המתחרה בתנאים כאלה נועדו להשיג אחיזה בשלג ובקרח, ובזכותם ראלי כזה הוא אחד המהירים באליפות. השנה, בעקבות מזג האוויר ה'חמים' משהו, וטמפרטורות שהתקרבו ל-0, השלג נמס, והנהגים נאלצו להתמודד עם קרח על גבול הבוץ; המסמרים נהרסו אצל אחדים, וכך התנהל הראלי בחוסר אחיזה מתמדת, קרוב יותר למונטה קרלו הרחוקה, מאשר לראלי שלג בשבדיה המאוד קרובה.
 
עיקר החדשות 
אך גם התנאים הקשים ביותר מאז 2016 (אז בוטל יום שלם בגלל החום), לא מנעו מאויט טאנאק בטויוטה יאריס להיות הנהג הלא-סקנדינבי הרביעי המנצח בראלי הזה. תחילה זה נראה כי יארי מאטי-לאטוולה (טויוטה) יזכה לשחזר את ניצחונו ב-2017 (גם אז עם טויוטה), אך גם המנוסים ביותר, כמו לאטוולה שהתחיל את הראלי ה-197 שלו (שיא של כל הזמנים), לא חפו מטעויות; בסטייג' האחרון של יום שישי, כאשר הצמיגים שחוקים, נבלע לאטוולה אל תוך גדות השלג ואיבד יותר מעשרים דקות, ובלי כל צופה שיעזור לו לצאת מהברוך, איבד כל סיכוי לניצחון.

ראלי שבדיה 2019 - טויוטה בראש

 
פיני אחר, טימו סונינן, הנוהג בפורד פיאסטה הוביל לראשונה בקריירה שלו ראלי. עם תחילתו של היום השני לתחרות, הרכב עבר את מגבלות האחיזה, הפיאסטה נתקעה בגדות השלג והפיגור הוריד אותו מהמקום הראשון למקום ה-23.
 
הוא לא היה היחיד, גם מרקוס גרונהולם, האלוף הכפול (2000 ,2002) לשעבר ומי שניצח בראלי שבדיה 7(!) פעמים, והחליט לפנק את עצמו ולהשתתף בראלי כמתנה מאוחרת ליום הולדת 50, נכנס לא פעם כי אם פעמיים(!) לתוך השלג, וסיים את הראלי במקום ה-38.

ראלי שבדיה 2019 - טויוטה בראש

 
גם סבסטיאן אוג'ייה, האלוף המכהן הנוהג בסיטרואן C3, נבלע לתוך השלג בשלהי יום שישי, וכמו לאטוולה אחריו, גם במקרה שלו לא היו צופים על מנת לחלץ אותו משם' וכמו גרונהולם, סיים הרחק מאחורי העשירייה הפותחת, במקום ה-29 ועם שתי נקודות בונוס בלבד בפאוור סטייג' המסכם את  הראלי; כתוצאה מכך ירד אוג'ייה למקום השלישי באליפות.
 
ולשאר האירועים
פונטאס טידמנד שהתחרה כנראה בפעם האחרונה העונה בפיאסטה WRC, סיים שמיני ולראשונה קטף נקודות באליפות. לפניו סיים שביעי סבסטיאן לואב ביונדאי, הישג מכובד ביחס לכך שלא התחרה בשבדיה מאז 2013. במקום השישי בפעם השנייה ברציפות סיים כריס מיק בטויטה. חמישי שזוכה לקחת הביתה נקודות ראשונות לעונה, אלפין אוונס שנהג בפיאסטה. רביעי סיים אנדראס מיקלסן ביונדאי, לאחר שנלחם קרב חורמה לאורך מרבית התחרות עם בן קבוצתו, ת'יירי נוייביל. לבסוף גבר נוייביל על מיקלסן והצליח לסיים שלישי

ראלי שבדיה 2019 - טויוטה בראש

 
במקום השני, תוך שהוא גובר על שני היונדאי, אספקה לאפי, לאחר שהסתבסב ביום שישי כפי שניתן לראות בדקה 5:36:
 

 
אז הוא נראה רחוק מאוד מהפודיום, אבל עם הרבה נחישות הגיע לאפי אליו יחד עם הסיטרואן, לפודיום ראשון עבורו בקבוצתו החדשה, וסיטרואן מצידה ציינה את פתיחת העונה הטובה שלה מאז 2013.
 
אויט טאנאק שניצח זכה בראלי לניצחון השביעי שלו, ל-5 נקודות בונוס בפאוור סטייג' – ולראשונה בקריירה שלו מוביל את אליפות הנהגים, כאשר קבוצתו טויוטה ראשונה באליפות היצרנים.
 
הסיבוב הבא ייערך בדרכי העפר של הרי מקסיקו ב-7-10.3, שם הטמפרטורות והגבהים גבוהים בהרבה. ואל תשכחו להצטרף אלינו גם אז.
 
עד אז כמו תמיד:



ראלי שבדיה 2019 - טויוטה בראש
ראלי שבדיה 2019 - טויוטה בראש