האיחוד האירופי צפוי לאשר בקרוב תקנות חדשות, שיקבעו מפרט נרחב יותר של מערכות בטיחות תקניות מ-2022. במילים אחרות - אף מכונית שתשווק באירופה החל משנה זו לא תוכל להיות בלי מערכות בטיחות מתקדמות.

ההצעה החדשה, שצפויה לעבור את הליכי החקיקה בלי התנגדויות ככל הנראה אחרי הבחירות שייערכו באיחוד במאי, קוראת להוספת מערכות בטיחות מתקדמות בכל המכוניות החדשות משנת 2022. אלו כוללות התרעת הירדמות או היסח דעת של הנהג, מגביל מהירות חכם שיכול להתריע בפני הנהג אם עבר את המהירות המותרת, ואף לבלום את הרכב, מצלמת נסיעה לאחור (או חיישנים לכל הפחות), סיוע אקטיבי בשמירת נתיב (בנוסף להתרעת סטייה) ולמקרה בו כל אלו לא מספיקים - קופסה שחורה.

זו האחרונה תהיה, בדומה למטוסים, קופסת תיעוד שתנטר את מצב הרכב ותשמור מידע שיוכל לשמש לחקירת הסיבות לתאונה. במילים אחרות, אם תסעו מעל המהירות המותרת, תזגזגו בלי לאותת או לא תשמרו מרחק - הרכב ישמור את המידע הזה ויוכל להעביר אותו לחוקרי המשטרה לאחר תאונה.



באיחוד האירופי מעריכים כי המערכות החדשות יסייעו למניעת לא פחות מ-25,000 מקרי מוות באירופה בלבד בין השנים 2022 ל-2038. יש לציין כי מרבית המערכות הללו כבר קיימות כיום בחלק ניכר מהמכוניות המשווקות באירופה, ובמידה מעט פחותה בישראל (שרוב המכוניות בה מגיעות בתקינה האירופית). מכוניות יוקרה ורמות גימור בכירות של מכוניות רבות, מציעות כבר היום אף יותר מכך. בהתאם, ההצעה לא צפויה להיתקל בהתנגדות מצד יצרניות הרכב.