יצרנית הרכב הגרמנית אודי חשפה מכונית תצוגה חדשה, המכונה AI:ME (אינטיליגנציה מלאכותית:אני). זוהי מכונית נוספת מסדרת ה-"AI" של היצרנית, שממחישה כיצד ייראה עולם הרכב בעידן המכוניות האוטונומיות, אם כי בדומה למכוניות התצוגה הקודמות בינתיים אין כוונה לייצור ה-AI:ME במתכונת בה הוצגה.

המכונית החדשה נחשפה בתערוכת שנגחאי, שם תוצג לצד האייקון (AIcon). בניגוד לזו האחרונה שהוצגה בפרנקפורט בסוף 2017 עם יכולת אוטונומית מלאה (רמה 5) ובלי הגה כלל, ה-AI:ME היא שלב ביניים - רמה 4 ועדיין עם אפשרות לנהיגה אנושית. מכונית התצוגה החדשה תוכל לנסוע ללא מעורבות אדם באזורים המיועדים לכך בעיר ומחוץ לה, כך אודי.

ה-AI:ME היא מכונית קומפקטית, עם אורך של 430 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ, גובה של 151 ס"מ ובסיס גלגלים ארוך של 277 ס"מ - זאת תודות למערכת הנעה קומפקטית שאיפשרה דחיקת הגלגלים לפינות המרכב. המנוע החשמלי, עם 170 כ"ס, ממוקם מאחור ומניע את הגלגלים האחוריים, בעוד מערך המצברים (עם קיבולת של 65 קוט"ש) ממוקם ברצפה. נתוני ביצועים וטווח נסיעה לא פורסמו.

אודי חשפה עירונית אוטונומית


בתא הנוסעים תמצאו מקום לעד ארבעה נוסעים - כולל שלל אפשרויות לכיוון וקיפול המושבים, ליצירת סלון מהודר בזמן שהרכב נוהג בעצמו. בהתאם אודי ציידה את התא בחומרים שלא בהכרח תמצאו במכונית סדרתית - כמו פרגולת העץ בתקרה עם צמח מטפס טבעי. יש גם משקפי תלת-ממד לצפייה בסרטים.

אודי חשפה עירונית אוטונומית


ה-AI:ME מצוידת גם במערך תאורה דינמי, שמחליף צורות וצבעים כדי לתקשר עם הנוסעים והסביבה. נושא התקשורת עם משתמשי כביש אחרים, כולל הולכי רגל ונהגים, נמצא בליבו של עולם המכוניות האוטונומיות אך עדיין רחוק למדי מלהבשיל לכדי מערכת הקרובה לייצור.

בכל מקרה, הסיכוי לראות את ה-AI:ME בייצור כפי שהיא - קלושים.