יוסיין בולט, שידוע כמי שלא זקוק למכונית כדי להגיע מהר ממקום למקום, מצטרף לעולם הרכב. האצן המוכשר שזכה בשמונה מדליות זהב אולימפיות, נתן את שמו ליצרנית רכב אמריקנית זעירה, שהתמקדה עד עתה בקורקינטים חשמליים. כעת היא מתעתדת להיכנס לעולם המכוניות עם ארבעה גלגלים.

באירוע הטכנולוגיה ויוה-טק פריז שנערך בצרפת, בולט חשף יחד עם בכיר ביצרנית את המכונית הראשונה - בולט נאנו (Nano), שבאופן מעט אירוני עושה שימוש בשמות של שתי מכוניות קיימות - בולט הוא שמה של החשמלית הקומפקטית של שברולט, נאנו הוא שמה של העירונית הזעירה של טאטא.

הנאנו האמריקנית היא מכונית זעירה לשימוש עירוני, עם שני מושבים בטנדם והנעה חשמלית הכוללת מצברים ניתנים לשליפה והחלפה או טעינה בבית - ממש כמו בקורקינטים של החברה. מפרט טכני הכולל ביצועים וטווח לא פורסמו, אך המחיר מוערך בכ-10,000 דולר (פחות מ-36,000 שקל).

יוסיין בולט מציג: מכונית חשמלית


ביצרנית מתגאים בכך שהמכונית כל-כך קטנה, עד שניתן להחנות ארבע מהן במקום חניה רגיל אחד, וכי אף ניתן לנהוג אותה מבעד לפתח של דלת. עם זאת, ביצרנית מבטיחים כי המכונית תציע רמת בטיחות מספקת.

יוסיין בולט מציג: מכונית חשמלית


שיווק הנאנו יחל בסוף 2020, אך מי שממש אוהד את יוסיין בולט - שמשמש כמשקיע וכשגריר החברה - יכול לשמור לעצמו מקום בתור לקבל אחת כבר עתה, באמצעות תשלום מקדמה. המכונית תוצע גם בדומה לקורקינטים של החברה, במסלול השכרה לפי דרישה - או תחבורה שיתופית - כלומר ניתן יהיה להזמין נסיעה באמצעות יישומון ולאסוף ולהחזיר את המכונית בנקודות שונות. לפי שעה לא ידוע על כוונה לשווק את הנאנו בישראל או להציע אותה בשירות שכזה.