לואיס המילטון ומרצדס ממשיכים לנצח, קובעים בכך הישג יוצא דופן, ולכך התווסף ניצחון נחשב מאוד בגרנד פרי היוקרתי של מונטה קרלו. אבל ניצחונה השישי של העונה של מרצדס והרביעי של המילטון היה כנראה אחד הקשים בקריירה שלו. המירוץ במונקו התנהל בסימן פרידה מניקי לאודה האגדי שהלך לעולמו בשבוע שעבר, והמילטון ומרצדס הקדישו לו את הניצחון. 



קל בהתחלה, קשה בהמשך
על פניו נראה היה כאילו הגרנד-פרי היוקרתי בנסיכות הקטנה עומד להתנהל בשליטה מלאה של מרצדס. הקבוצה הכסופה שוב שלטה במקצי הדירוג, כאשר המילטון קובע ממש ברגע האחרון הקפה מהירה במעט מזו של ואטרי בוטס. פרארי מצידה פתחה את סוף השבוע באופן גרוע: תאונה של פטל באימונים פגעה ביכולת המכונית בתחילת מקצה הדירוג ועם צ'רלס לקלרק הקבוצה שגתה קשות; פרארי הימרה על כך שהזמן שהשיג בחלק הראשון יהיה מספיק טוב כדי לעלות למקצה השני מתוך שלושה. אבל בהקפות האחרונות תנאי המסלול השתפרו וכך הזמנים, ולקלרק, אוי לבושה נותר בחוץ. הוא נאלץ לזנק מהמקום ה- 15 והיה מאוד מאוכזב.  

לקלרק היה אחראי בהקפה ה-11 לרצף האירועים שעשו את הגרנד פרי של מונטה קרלו למותחן אמיתי. בזינוק, השתלטו המילטון ובוטס על המקומות הראשונים, כאשר מקס וורסטפן ברד בול שומר על המקום השלישי לפני פטל. מאחור ניסה לקלרק באגרסיביות לשפר עמדות. זה עבד פעמיים, אך בניסיון העקיפה על הרנו של ניקו הוקלנברג, מגע גרר תקר ולקלרק נאלץ לשוב לרחבת הטיפולים. בדרך הצמיג המתפרק שבר חלקים מהמכונית, וגרר הוצאת מכונית קוצבת לצורך ניקוי המסלול (השבר גרם בהמשך לפרישה של לקלרק). 


יציאת המכוניות הקוצבת הביאה את כל הקבוצות להיכנס במהירות להחלפת צמיגים מוקדמת. המילטון ביצע עצירה חלקה בעוד בוטס שנכנס אחריו סבל מנחת זרועו של וורסטפן. ברד בול ביצעו עצירה סופר מהירה, אבל שחררו את וורספן באופן לא בטוח כדי שיקדים את בוטס. וורסטפן פגע במרצדס של בוטס דחק אותו לקיר, וגרם לו לתקר. וורסטפן נענש בהמשך בתוספת של חמש שניות לזמן, אבל עבור בוטס זה כבר היה מאוחר. הוא נאלץ לשוב לרחבה להחלפת צמיגים נוספת והפסיד מקום לפטל.

הצמיגים והשחיקה
בדקות אלה גם למדנו שלא הכל חלק אצל המילטון. בניגוד ליתר הקבוצות, שבחרו לעבור לצמיגים קשים שיחזיקו עד לסוף המירוץ (צמיגים פחות מהירים אבל עם שחיקה נמוכה יותר), מרצדס הימרה על צמיגי הביניים. צמיגים אלה אמורים להחזיק 50 הקפות – אבל להמילטון נותרו עוד 66. די מהר המילטון החל מדווח לקבוצה על שחיקה גוברת בצמיג השמאלי ונשמע מתוסכל.

"אני לא יודע איך אתם חושבים שאוכל לנהוג כך עד הסיום" אמר והמשיך: "נצטרך נס כדי לנצח". במרצדס עודדו אותו והבהירו לו שאין מצב שיכניסו אותו להחלפת צמיגים; במונקו, היכן שקשה-עד-בלתי-אפשר לעקוף, הוא לא יכול יהיה לחזור למקום הראשון. מאחורי המילטון היה וורסטפן ברד בול – עם צמיגים קשים ומצב מסובך; הסיכוי שלו לעלות על דוכן המנצחים היה אם יוכל לעקוף את המילטון ולפתוח פער גדול מחמש שניות על שלושת הנהגים שאחריו. 

המילטון מנצח במירוץ דרמטי במונקו


המילטון, קיטר ורטן בקשר אבל הצליח לעמוד בלחץ הכבד, וגם ניסיון נואש של וורסטפן, שתי הקפות לסיום, לא עלה יפה; הוא פגע בחלק האחורי של המרצדס, אבל לא גרם לה נזקים. וכך פטל, שהיה קרוב לוורסטפן, סיים למעשה שני ובוטס המאוכזב שלישי.

אחרי הוספת חמש השניות דורג וורסטפן רביעי, לפני פייר גסלי ברד בול השנייה שנכנס להחלפת צמיגים מאוחרת נוספת כדי להשיג את ההקפה המהירה ביותר (שמביאה נקודה). שישי סיים קרלוס סיינז במקלארן לפני דניל קוויאט ואלכסנדר אלבון בטורו רוסו. דניאל ריקרדו, שניצח במירוץ בשנה שעברה, הסתפק במקום התשיעי עם קבוצת רנו המאכזבת, והקדים את רומן גרוז'אן בהאס. 

המילטון מנצח במירוץ דרמטי במונקו


גרנד פרי מונקו, מסלול הרחובות של מונטה קרלו, 26.5.19 
1. לואיס המילטון – מרצדס 
2. סבסטיאן פטל – פרארי
3. וואטרי בוטס – מרצדס
4. מקס וורסטפן – רד בול 
5. פייר גסלי – רד בול 
6. קרלוס סיינז – מקלארן 
7. דניל קוויאט – טורו רוסו
8. אלכסנדר אלבון – טורו רוסו
9. דניאל ריקרדו – רנו 
10. רומן גרוז'אן – האס 

אליפות העולם לנהגים אחרי 6 מירוצים (מתוך 21)
1. לואיס המילטון – 137 נק' 
2. וואטרי בוטס – 120 נק' 
3. מקס וורסטפן – 78 נק' 
4. סבסטיאן פטל – 82 נק' 
5. צ'רלס לקלרק – 57 נק' 

אליפות העולם ליצרנים אחרי 6 מירוצים (מתוך 21)
1. מרצדס – 257 נק' 
2. פרארי – 139 נק' 
3. רד בול – 110 נק' 
4. מקלארן – 30 נק' 
5. רייסינג פוינט – 17 נק'

המילטון מנצח במירוץ דרמטי במונקו