בין מרצדס לב.מ.וו ישנה יריבות עסקית ארוכת שנים. כל אחת מיצרניות הענק הגרמניות הללו רואה עצמו כזו שמייצרת את המכוניות הטובות בעולם. וכמובן, כאשר מדובר במותגים מוכרים שכאלה האנשים שמובילים אותם הופכים מוכרים לא פחות. 

כך היה דיטר זטשה (66), יו“ר מרצדס ב-13 השנים האחרונות. קומתו הגבוהה והשפם המפואר שעל פניו הפכו אותו לדמות מוכרת גם מחוץ לתעשיית הרכב. בהמלך שנותיו כיו“ר החברה התחרות מול ב.מ.וו הייתה עזה, כאשר כל אחת מהיצרניות מנסות לתפוס נתח שוק אחת על חשבון השניה ולא פעם שואבות ”השראה“ זו מזו.

לכן, לאחר תקופה כה ארוכה בה זטשה היה היריב הראוי ב.מ.וו בחרה להוקיר לו תודה על שנים של ”תחרות מעוררת השראה“ כלשונה.

ב.מ.וו ליו“ר מרצדס הפורש: תודה ושלום


בסרט היא מתארת באופן נוגע ללב את יומו האחרון של זטשה במטה החברה, כאשר הוא נפרד לשלום מעובדיו ויוצא לביתו בלימוזינת מרצדס חדשה. לאחר שנפרד מהנהג עולה זטשה, שכעת חופשי לעשות כרצונו, על מכונית ספורט מבית ב.מ.וו.

זטשה התחיל את דרכו במרצדס בשנת 1976 וטיפס מעלה בסולם הדרגות בצורה עקבית. כישרונו בלט כבר בתחילת דרכו והיו רבים שניבאו לו הצלחה בחברה. בשנת 2006 החל לכהן כיו“ר החברה והביא רוח חדשה וצעירה לחברה — רענן את עיצוב הדגמים, נפרד מקרייזלר, קידם את חטיבת הביצועים ופתח חטיבה חשמלית ועוד. הוא ידוע בכינוי "המנכ"ל הנחמד" מפני שלטענת רבים תמיד היה ניתן לגשת אליו ולשאול כל שאלה, ובדרך כלל היה חיוך על פניו.