יצרנית הרכב האיטלקית פיאט הודיעה על רענון לדוקאטו (Ducato), המסחרית הגדולה. לקראת שנת 2020, בוצעו בה שורה של שיפורים, בהם מנועים חדשים וחסכוניים מבעבר, תיבת תשעה הילוכים אוטומטית נוספה למבחר ובקרוב תוצג גם גרסה חשמלית טהורה.

הדוקאטו, שהוצגה בדור הנוכחי בשנת 2006, משווקת גם תחת מותגי פיג'ו (בוקסר), סיטרואן (ג'אמפר) וראם (פרו-מאסטר). העדכון הנוכחי לא משנה הרבה מבחינת עיצוב - למעט למשל עדכונים קלילים ביותר לסבכה ויחידות התאורה - אבל פיאט מבטיחה שינוי משמעותי למדי מתחת לעור.

בראש השינויים יהיה היצע מנועי 2.3 ליטר טורבו-דיזל חדש, שכולל שלוש גרסאות הספק והתאמה לתקני זיהום מחמירים יותר. המנוע המשודרג זוכה למדחס עם גאומטריה משתנה, לטובת גמישות כוח עדיפה. שליטה אלקטרונית תאפשר התאמת הגדישה לאופי הנהיגה ומהירות סיבוב המנוע, זאת בסיוע להבים נעים לאורך הטורבינה ששולטים בזרימת גזי הפליטה.

פיאט דוקאטו מתחדשת לקראת 2020, בדרך גם לישראל


בדרך זו, מסבירים בפיאט, המגדש יוכל לבצע גדישה יעילה ומדויקת יותר - במהירות תגובה גבוהה מבעבר ובעוצמה עדיפה. בהתאם, המנועים החדשים חזקים מבעבר: גרסת הבסיס מציעה 120 כ"ס ב-2,750 סל"ד ו-32.6 קג"מ ב-1,400 סל"ד, תוספת כוח של 10% לעומת דגם ה-2.0 ליטר המוחלף, אך ירידה לעומת מול מנוע 2.3 ליטר 130 כ"ס שהוצע בחלק מהשווקים, כולל ישראל. גרסה זו זמינה עם תיבת שישה הילוכים ידנית.

דגם הביניים מציע 140 כ"ס (10+) ב-3,500 סל"ד ו-35.7 קג"מ ב-1,400 סל"ד - מומנט גבוה בכשלושה קג"מ מבעבר ושמושג ב-400 סל"ד קודם. לראשונה מנוע זה יוצע, מלבד תיבת שישה הילוכים ידנית, עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית חדשה של קונצרן FCA.

פיאט דוקאטו מתחדשת לקראת 2020, בדרך גם לישראל
גרסה חשמלית - בשנה הבאה

היא תוצע גם בגרסה הבכירה של הדוקאטו, עם עד 180 כ"ס ב-3,500 סל"ד ו-45.8 קג"מ ב-1,500 סל"ד (שיפור של 12% מהגרסה הבכירה המוחלפת). גרסה ידנית של אותו מנוע תוסיף להציע מומנט כמו לפני מתיחת הפנים (40.8 קג"מ). לכל הגרסאות הנעה קדמית בעוד דגמי הנעה כפולה יוצעו בהמשך (אך כמו היום, ספק אם יגיעו לישראל).

פיאט תציע גם גרסת 3.0 ליטר המתודלקת בגז טבעי (מתאן), לה 136 כ"ס ב-2,730 סל"ד ו-35.6 קג"מ ב-1,500 סל"ד. הסיכוי לראותה בישראל אינו גבוה.

באופן דומה, גם הגרסה החשמלית הראשונה שתצטרף למבחר, במהלך 2020, עדיין לא אושרה לשיווק בישראל. עם זאת, לגביה נדע פרטים רק בעוד מספר חודשים, סמוך יותר לחשיפתה.

פיאט דוקאטו מתחדשת לקראת 2020, בדרך גם לישראל


מלבד המנועים והתיבה, הדוקאטו מצטיידת גם במערכות בטיחות חדשות. בין היתר יוצעו בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת גם בנסיעה לאחור, זיהוי שלטים ומעבר אוטומטי בין אורות דרך ("גבוהים") למעבר ("רגילים") למניעת סינוור. חיישני אורות וגשם, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ומערכת מולטימדיה משודרגת, עם מסך "7 ותאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, משלימים את האבזור העיקרי.

פיאט דוקאטו המחודשת תושק בישראל במהלך שנת 2020, כך נמסר בתגובה לפניית "אוטו" מחברת סמל"ת, יבואנית פיאט. ביבואנית מוסיפים כי "בכוונתנו לשווק כל גרסה רלוונטית של הרכב, כולל גרסאות אוטומטיות. כמובן שזה ייבחן אל מול פוטנציאל המכירות". בהקשר זה נציין כי לפי שעה, הדוקאטו מוצע בישראל רק בגרסאות ידניות.