האם מותג האמר (Hummer) יחזור בקרוב לחיים - כיצרן של כלי רכב חשמליים? סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי ביצרנית הרכב הגדולה באמריקה, ג'נרל מוטורס, שמחזיקה בזכויות לשם, שוקלים להשיק מחדש את המותג - שנודע בימי השיא כסמל לזיהום אוויר ותצרוכת דלק גבוהה במיוחד.

לפי שעה, התוכניות אותן בוחנים ב-GM כוללות הצגת רכב פנאי תחת השם האמר, כחלק ממבחר דגמי פנאי וטנדרים חשמליים שנמצאים בתכנון - כך על-פי מקורות ביצרנית. השם האמר צף חזרה לאחר שב-GM העריכו כי קיימת נישה לא מנוצלת של רכבי שטח קשוחים ללא זיהום - תדמית שרק לפני עשור נחשבה לנלעגת בקטגוריה.

מותג האמר נהנה מההצלחה הגדולה ביותר שלו עד לשנת 2007 ולפרוץ משבר האשראי באמריקה, שלווה גם בזינוק במחירי הנפט ובהתאם בירידה חדה בביקוש לרכבי פנאי בזבזניים. רכב אחרון מסוגו נמכר על-ידי GM בשנת 2010, כשנה לאחר פשיטת הרגל והקמת GM החדשה. מאז מותג האמר נותר בארכיון.

האמר יחזור לחיים - כרכב שטח חשמלי?
ענקי, אימתני, חשמלי?

מארי בארה, מנכ"ל GM, אמרה לאחרונה כי הרעיון להאמר חשמלי מגיע בשעה ש-GM נערכת לשנות את עצמה מיצרנית מכוניות רגילה עם מנועי בנזין, לעתיד כיצרנית של כלי רכב חשמליים בלבד.

החייאת האמר היא רק אחת ממבחר אפשרויות שנשקלות על-ידי GM, כך על-פי המקורות. כאשר נשאל בנושא בעבר, נשיא היצרנית מארק רוס נשמע ספקן בנוגע לרעיון. "אני אוהב את האמר, אבל אני לא בטוח. אנחנו בוחנים את כל האפשרויות".

האמר יחזור לחיים - כרכב שטח חשמלי?


ג'נרל מוטורס נמצאת כיום בשיאו של הליך פיתוח פלטפורמת BEV3, שמיועדת לכלי רכב חשמליים. זו תוליד מכוניות נוסעים ורכבי פנאי בשלל גדלים. ביצרנית כבר הבטיחו להשיק 20 דגמים חשמליים ברחבי העולם עד לשנת 2023.

שלב שני של התוכנית לחשמול יכלול רכבי פנאי וטנדרים גדולים, ויכלול כנראה גם רכבי שטח בעלי יכולת נסיעה ממשית מחוץ לכביש הסלול ודרכי עפר.